ادعاهای بی سابقه رئیس جمهور یمن علیه ایران

۰۹ مهر ۱۳۹۱ | ۰۴:۰۶ کد : ۱۹۰۷۴۰۱ سرخط اخبار

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور انتصابی یمن که جانشین «علی عبدالله صالح» دیکتاتور سابق یمن شده، در جدید ترین اظهارات ضد ایرانی خود، ایران را به تلاش برای دخالت در امور داخلی این کشور متهم و مجموعه ای از ادعاها را علیه ایران مطرح کرده است.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، وی که در مرکز بین المللی "وودرو ویلسون" در واشنگتن سخنرانی می کرد، اظهار داشته: ایران خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای جا زده و تلاش می کند روز به روز بر نفوذ خود در منطقه و به ویژه در کشور یمن بیافزاید.

جانشین دیکتاتور یمن در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران با دخالت در امور داخلی یمن، تلاش می کند بی ثبات و ناامنی را در کشور ما بگستراند و کشور را به خشونت بکشاند. ایران در حال حاضر 6 شبکه جاسوسی در یمن دارد!

«عبد ربه منصور هادی» همچنین گفت: یمن در زمان فعلی از دخالت های منطقه ای زیادی رنج می برد که یکی از این دخالت ها از سمت ایران است. ایران جلوی رشد، توسعه و پیشرفت ما را گرفته است.

وی در ادامه افزود: دخالت های ایران در یمن، شامل حمایت از برخی گروه ها و جریانات سیاسی و مسلح و همچنین تشکیل شبکه های جاسوسی بوده است. پرونده پنج شبکه از مجموع 6 شبکه شناسایی شده، به دادگاه تحویل داده شد تا مورد بررسی و محاکمه قرار گیرد.

او همچنین مدعی شده: ایران با پول و سلاح از گروه های مسلح و آشوبگر در جنوب یمن حمایت می کند و آنان جدایی طلب هستند. این کشور با پرداخت پول به خبرنگاران و روزنامه نگاران فضایی علیه یمن در منطقه ایجاد کرده است.

این در حالی است که العربیه مدعی است رئیس جمهور ایران در سازمان ملل خواستار دیدار با وی شده که وی دیدار با رئیس جمهور ایران را نپذیرفته است .

گفتنی است چند ماه پس از آغاز انقلاب مردم تونس، مردم یمن نیز بیدار شده و علیه دیکتاتور وقت یمن «علی عبدالله صالح» قیام کردند اما او با حمایت کامل عربستان سعودی توانست ماه ها مقاومت کند و از قدرت کنار نرود. در نهایت هم قدرت را به معاون سابق خود تحویل داد و به باقی ماندن رژیم و نیروهایش در قدرت رضایت داد.

کلید واژه ها: یمن


نظر شما :