آمانو فعلا برنامه‌ای برای سفر به تهران ندارد

۱۹ مهر ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۷ کد : ۱۹۰۷۸۴۰ سرخط اخبار

دیده بان هسته ای سازمان ملل، هرگونه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران با هدف از سرگیری مذاکرات هسته ای را تکذیب و اعلام کرد که آمانو فعلا برنامه ای برای سفر به ایران ندارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، درحالیکه «علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه ایران از سفر «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران به منظور از سرگیری مذاکرات هسته ای با مقامات ایرانی خبر داده است، دیده بان هسته ای سازمان ملل امروز چهارشنبه برنامه ریزی آمانو برای سفر به ایران را تکذیب کرد.

بر اساس این خبر، «سرگئی گس» مدیر اطلاعات عمومی آژانس اتمی اعلام کرده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی شاهد گزارش های رسانه ای مبنی بر سفر آمانو به ایران برای بحث درباره موضوعات هسته ای بوده است. چنین برنامه ریزی هایی در حال حاضر وجود ندارد.

خبر تکذیب سفر آمانو به ایران در حالی منتشر می شود که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» چند روز گذشته به نقل از آمانو اینطور نوشت که: ما آماده هستیم به زودی جلسه ای [با ایران] داشته باشیم، اما واقعیت این است که تا امروز هیچ تاریخ مشخصی برای این جلسه تعیین نشده است.

بر اساس نوشته وال استریت ژورنال، مدیرکل آژانس اتمی همچنین گفته است: اگر ما [با ایران] ملاقات کنیم، این جلسه باید پربار باشد و برای چنین جلسه ای به آماده سازی مناسب نیاز است.

کلید واژه ها: آمانو


نظر شما :