التحریر باز هم ناآرام شد

۲۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۰:۵۰ کد : ۱۹۰۸۱۳۱ سرخط اخبار

 در شرایطی که هزاران تن از تظاهرکنندگان مصری امروز (جمعه) برای مشارکت در تظاهرات انحلال جمعیت موسسان قانون اساسی و مخالفت با پیش نویس اولیه قانون اساسی به میدان التحریر آمدند، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که هر شهروند مصری در صورت احترام به قوانین حق شرکت در تظاهرات را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، این تظاهرات با هدف مقابله با افزایش قیمت ها، محاکمه عاملان کشتار انقلابیون، پاکسازی نهادهای کشور از عناصر فاسد و باز پس گیری اموال غارت شده برگزار می شود.

تعدادی آمبولانس در ورودی های میدان التحریر برای رسیدگی به مصدومیت های اورژانسی مستقر شده اند.

قرار است که راهپیمایی های جمعه "مصر برای تمام مصری هاست" بعد از نماز جمعه از مسجد مصطفی محمود در منطقه المهندسین و مسجد سیده زینب در مرکز قاهره آغاز شود و تمام راهپیمایی ها به سمت میدان التحریر خواهد رفت تا بعد از آن به سوی پارلمان برای اعتراض در مقابل جمعیت موسسان تدوین قانون اساسی با شعار "قانون اساسی برای تمام مصری ها" شکل گیرد.

از سوی دیگر ریاست جمهوری مصر امروز از تظاهرات "مصر برای تمام مصری ها" که بنا به دعوت گروه های مخالف برای محاسبه وعده های محمد مرسی، رییس جمهوری مصر در جریان انتخابات و اعتراض به سیطره اخوان المسلمین در امور کشور شکل می گیرد، استقبال کرد.

یاسر علی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: بعد از انقلاب 25 ژانویه حق هر شهروند مصری است که به شرط احترام به قوانین برای بیان نظر خود تظاهرات کند.


نظر شما :