ادعای مقام صهیونیستی:

مذاکره بین ایران و امریکا در جریان است

۳۰ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۹۰۸۲۲۵ سرخط اخبار

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل مدعی شد تلاش هایی برای برقراری مذاکرات مستقیم آمریکا و ایران انجام شده، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «موشه یعلون» امروز مدعی شد اسرائیل از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در جریان است. همزمان شبکه «ان بی سی» آمریکا به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید که نام وی منتشر نشده، تائید کرد که چنین مذاکراتی در جریان است اما تاکنون توافقی در زمینه گفت وگوهای دوجانبه حاصل نشده است.

صبح امروز نیز روزنامه «نیویورک تایمز» این خبر را منتشر کرد و نوشت دو طرف برای انجام مذاکرات دوجانبه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به توافق رسیده اند. خبری که چند ساعت بعد «تامی ویتور» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید آن را تکذیب کرد و منکر وجود مذاکرات محرمانه شد.

«موشه یعلون» در این باره به رادیو اسرائیل گفته است: «بر ما پوشیده نیست که تلاش هایی برای برقراری تماس مستقیم میان ایران و آمریکا وجود داشته، اما به نظر می رسد گزارش نیویورک تایمز زودهنگام باشد، چراکه هنوز این دیدار انجام نشده است».

شبکه ان بی سی هم در بخشی از گزارش خود در مورد این خبر آورده است: «مقامات ایرانی تاکید کرده اند که مذاکرات تا پس از انتخابات ریاست جمهوری به تعویق بیفتد، تا آن ها بدانند که چه رئیس جمهوری با آن ها مذاکره می کند».

کلید واژه ها: آمریکا مذاکرات


نظر شما :