مشاجره وزرای خارجه آلمان و انگلیس

۰۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۹۰۸۳۲۱ سرخط اخبار

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در تقابل با گیدو وستروله همتای آلمانی اش درباره دیدگاه آلمان در خصوص اروپا گفت تلاش برلین برای یکپارچگی بیشتر اروپا باعث اختلاف در این اتحادیه می شود.
روزنامه دیلی تلگراف در نسخه اینترنتی خود نوشت، هیگ در گردهمایی سیاست خارجی در برلین گفت تلاش برای هماهنگی بیشتر در حوزه هایی نظیر بخش بانکی و بودجه های مالی به منظور مبارزه با بحران بدهی یورو باعث ایجاد دودستگی می شود.
هیگ افزود:« دولت ائتلافی انگلیس به نقش آفرینی این کشور در اتحادیه اروپا متعهد است اما من باید به صراحت بگویم سرخوردگی عمومی از اتحادیه اروپا در کشور ما بی سابقه است.»
وی ادامه داد:« مردم احساس می کنند اتحادیه اروپا یک مسیر یکطرفه است، یک ماشین بزرگ که اختیار تصمیم گیری را از پارلمان های ملی به سطح اروپا منتقل می کند تا در چنین سطحی درباره همه این موارد تصمیم گیری شود.»
با توجه به اینکه اروپا با شکافی گسترده میان هفده کشور منطقه یورو و ده کشور باقی مانده اتحادیه اروپا مواجه است، وستروله تاکید کرد همه کشورهای اتحادیه اروپا از جمله انگلیس باید برای پایان دادن دائمی به بحران یورو تلاش کنند.
وی افزود:« همه اروپا و نه فقط منطقه یورو از یک اروپای قوی و یورو سالم سود می برند.»
وستروله تاکید کرد تلاش برلین برای تشکیل یک اتحادیه مالی که انضباط بودجه ای را اعمال می کند و طرح های اتحادیه اروپا برای تشکیل یک اتحادیه بانکی بخشی از فرآیند یکپارچگی مهمی هستند که همه از آن سود می برند.
وی ادامه داد اروپا علاوه بر تقویت همکاری امنیتی برای ایفای نقشی بزرگتر در مدیریت بحران جهانی باید در جهت راهبردهای جهانی سازی مشترک به منظور رقابت با رقبای خود نظیر چین تلاش کند.
وی با مقایسه اصلاحات اروپا با الماس هایی که تحت فشارهای شدید ساخته می شوند گفت:« ما باید اروپا را توسعه دهیم.»
تنش بین انگلیس و آلمان درباره تلاش برلین برای هماهنگی بیشتر در سیاست اروپایی در هفته های اخیر افزایش یافته است.
الکساندر استاب وزیر امور اروپایی فنلاند که در این مباحثات شرکت داشت و کشورش بارها از تلاش های ریاضتی آلمان برای حل بحران یورو حمایت کرده است نیز درباره تردید فزاینده انگلیس درباره یورو ابراز نگرانی کرد.
استاب گفت:« من واقعا درباره انگلیس و راهی که این کشور در پیش گرفته است نگرانم. من تصور می کنم اگر انگلیس به حاشیه کشانده شود یا این کشور خود را به حاشیه براند این اتفاق بدی برای اروپا و انگلیس است.»
هیگ گفت اتحادیه اروپا باید برای حفظ ارتباط و موقعیت خود سه مشکل را حل کند: سازماندهی این بلوک به گونه ای که کشورها بتوانند سطوح متفاوتی از یکپارچگی را در آن دنبال کنند، برخورد با نبود مشروعیت دموکراتیک و پاسخگویی و ایجاد توازنی صحیح میان آنچه اتحادیه اروپا انجام می دهد یا انجام نمی دهد.

کلید واژه ها: اروپا اتحادیه انگلیس اتحادیه اروپا یورو برلین بحران


نظر شما :