اظهارات اشتون و کلینتون در مورد ایران

۱۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۱:۴۸ کد : ۱۹۰۸۵۳۵ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: آمریکا و اتحادیه اروپا می گویند همچنان تحریم هایی را علیه ایران اعمال خواهند کرد اما به اینکه مذاکرات جدید با مقامات تهران بتواند به یک راهکار دیپلماتیک برای مساله  هسته ای ایران بیانجامد، امیدوار هستند. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کاترین اشتون، مسئول سایت خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد که در هفته اخیر مقامات اروپایی با مشاوران مذاکره کنندگان ارشد هسته ای ایران ملاقات کرده اند و وی نیز قصد دارد به زودی با سعید جلیلی ملاقات کند. جلیلی مقام ارشد مذاکرات هسته ای ایران و دبیر شورای علی امنیت ملی ایران است که تا کنون چند ملاقات با اشتون در استانبول ، ترکیه و بغداد داشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اظهار نظر اشتون می تواند گامی کلیدی در از سرگیری مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) باشد.

از سوی دیگر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز می گوید پنجره دیپلماتیک برای همیشه به روی ایران گشوده نخواهد بود. وی در ملاقات با اشتون اظهار داشت: ایران باید اقدامات بیشتری برای پایان دادن به انزوا انجام دهد.

وی افزود: پیام ما برای ایران شفاف است، پنجره برای حل دیپلماتیک مساله هسته ای ایران و تعدیل نگرانی های بین المللی باز است اما این پنجره نمی تواند برای همیشه باز بماند. بنابراین امیدواریم به زودی مذاکرات جدی انجام شود.

کلید واژه ها: ملاقات اشتون مذاکرات


نظر شما :