«جان کری» وزیر دفاع بعدی آمریکاست؟

۲۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۹۰۹۱۲۲ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری آمریکا بعنوان بخشی از چیدمان جدید تیم امنیتی خود، انتصاب سناتور دموکرات ایالت «ماساچوست» بعنوان وزیر دفاع جدید آمریکا را بررسی می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که از سناتور دموکرات ایالت ماساچوست موسوم به «جان کری» درخواست کند که بعنوان وزیر دفاع بعدی آمریکا فعالیت کند.

این اقدام اوباما بخشی از نوآرایی تیم امنیت ملی وی است که شامل پیدا کردن جایگزینی برای «دیوید پترائوس» رئیس دستگاه اطلاعاتی «سیا» که به دلیل رابطه پنهانی با یک زن مجبور به استعفا شد، می‌شود.

گرچه گمان‌ها بر این است که کری احتمالاً به دنبال سمت وزارت خارجه آمریکا است اما مقامات ارشد دولت اوباما که از طرح‌های انتقال قدرت در دولت اوباما آگاهی دارند می‌گویند که نامزدی وزارت خارجه آمریکا به طور قطع به «سوزان رایس» نماینده آمریکا در سازمان ملل خواهد رسید.

مقامات ارشد دولت اوباما می‌گویند که «جان برنان» مشاور ارشد اوباما در مبارزه با تروریسم در صورت تمایل، برنده احتمالی پست ریاست «سیا» است و در صورتی که برنان قصد ترک دولت را داشته باشد، «مایکل مورل» رئیس موقت کنونی سیا به طور دائم سمت ریاست دستگاه اطلاعاتی سیا را برعهده خواهد گرفت.

این مقامات دولت اوباما می‌گویند که مذاکرات کاخ سفید در خصوص این انتقال قدرت هنوز در مراحل اولیه است و تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

کلید واژه ها: آمریکا اوباما


نظر شما :