جان کری نامزد برای دو پست در دولت اوباما

۰۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۹۰۹۶۷۹ سرخط اخبار

جان کری نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا و سناتور ایالت ماساچوست از گزینه های پیشنهادی اوباما برای وزارتخانه های خارجه و دفاع در دور دوم ریاست جمهوری وی شده است.
به گزارش شبکه مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، شبکه ای بی اس نیوز گزارش داد: در حال حاضر یکی از اولویتهای اوباما تلاش برای جایگزینی هیلاری کلینتون در وزارت خارجه است. همچنین اوباما باید به جای تیموتی گایتنر شخص دیگری را هم در وزارت خزانه داری بگمارد. سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل و جان کری سناتور دمکرات ماساچوست از گزینه های احتمالی برای وزارت خارجه آمریکا هستند. جان مک کین سناتور جمهوری خواه اما به دلیل اظهارات رایس پس از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی با وزارت رایس مخالف است. رایس پس از حمله بنغازی بر اساس اطلاعات موجود در آن زمان گفته بود که حمله در میان تظاهرات علیه فیلم ضد اسلامی انجام شده است. اوباما در واکنش به جمهوریخواهان گفت اگر بر سر رایس جنگ می خواهند آنرا به دست خواهند آورد. اما درباره جایگزینی تیموتی گایتنر، جک لو رئیس کارکنان کاخ سفید گزینه پیشنهادی است. همچنین در این میان نام شریل سندبرگ از مدیران ارشد فیس بوک نیز مطرح است. لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا نیز برای رفتن از دولت اوباما برنامه ریزی کرده است، در این صورت شاید میشل فلورنوی معاون پیشین وزیر دفاع در امور سیاست دفاعی اولین وزیر دفاع زن در آمریکا باشد، جان کری هم در اینجا برای وزارت دفاع مطرح است.
جک پیتر خبرنگار ای بی سی نیوز در پایان گفت: اگر جیم کری به وزارت دولت اوباما برسد آنگاه کرسی ایالت ماساچوست که کری آن را ترک خواهد کرد یک فرصت قابل اعتماد دیگر برای دمکراتها در سنا به ارمغان خواهد آورد.

کلید واژه ها: آمریکا اوباما رایس


نظر شما :