درخواست الازهر از محمد مرسی

۱۶ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۱۰۰۲۸ سرخط اخبار

مجمع مطالعات اسلامی ˈالازهرˈ بالاترین مرکز تصمیم گیری در این نهاد، روز پنجشنبه از محمد مرسی رییس جمهوری مصر خواست بیانیه قانون اساسی را که اخیرا صادر کرده به حالت تعلیق درآورد و هرچه سریعتر دعوت به گفت و گوی ملی کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مجمع با صدور بیانیه ای، حل و فصل بحران موجود را برای تضمین وحدت ملی و حفظ جان مردم مصر الزامی دانسته و خواستار لغو بیانه اخیر قانون اساسی و گشودن باب گفت و گو ملی از سوی رییس جمهوری با مشارکت همه احزاب و گروه های ملی بدون تعیین هرگونه پیش شرط شده است.

این در حالی است که مصر اخیرا در پی صدور فرمان قانون اساسی از سوی محمد مرسی که مخالفان آن را تلاش برای افزایش اختیارات وی دانسته اند، شاهد درگیری های شدید میان موافقان و مخالفان بوده است.

درگیری های چهارشنبه شب در مصر که در طول شب اطراف کاخ ریاست جمهوری در قاهره جریان داشت، یکی از خشن ترین درگیری ها میان هواداران و مخالفان محمد مرسی از زمان انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری مصر بوده است.

بر اثر درگیری های چهارشنبه شب دست کم پنج نفر کشته و بیش از 600 نفر زخمی شدند.

مخالفان خواستار لغو بیانیه قانون اساسی مربوط به افزایش اختیارات مرسی و لغو دعوت وی برای انجام همه پرسی هستند که قرار است 15 دسامبر جاری (25 آذر) در ارتباط با پیش نویس قانون اساسی برگزارشود.

 

کلید واژه ها: مصر قانون اساسی مرسی


نظر شما :