استفاده از سلاح شیمیایی توسط بشار دروغی است بزرگ

۱۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۱۰۰۹۲ سرخط اخبار

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در تحلیلی با اشاره به هیاهوی کشورهای غربی در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه، این موضوع را دروغ بزرگی دانست که آمریکا و همپیمانانش به آن دامن زده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، رابرت فیسک تحلیل خود را اینطور آغاز می کند : یک دروغ بزرگ که تعداد زیادی از مردم آن را باور می کنند . ما همه می دانیم که این دروغ را چه کسی می گوید اما با این وجود او هنوز به کار خود ادامه می دهد.

این دروغ وجود سلاح های شیمیایی در سوریه و اینکه ممکن است بشار اسد از این سلاح ها علیه مردم سوریه استفاده کند است. و اگر وی چنین کاری را آنجام دهد غرب وارد عمل می شود.

فیسک در ادامه می نویسد : ما تمام این چرندیات را در یک سال گذشته شنیده ایم و حکومت سوریه نیز بارها اعلام کرده که "اگر سلاح شیمایی داشته باشد هرگز از آن علیه مردم سوریه استفاده نمی کند."

اما با این وجود هنوز امریکا این موضوع را مطرح کرده و بر روی آن مانور می دهد که دولت سوریه سلاح شیمایی دارد و ممکن است از آن استفاده کند و اگر چنین کاری را انجام بدهد ما ..... .

در ادامه این مطلب آمده است : اگر سوریه چنین کاری را انجام بدهد، اوباما به همراه خانم کلینتون و ناتو خیلی ناراحت می شوند. اما در طول هفته گذشته تمام کارشناسان دروغینی که حتی قادر نیستند سوریه را بر روی نقشه پیدا کنند درباره گاز خردل، عوامل شیمایی و بیولوژیکی که ممکن است سوریه در اختیار داشته باشد هشدار داده اند و این در حالی است که منابع اطلاعاتی آنها مشخص نیست.

این کارشناسان خیالی حتی یک بار هم درباره حملات 11 سپتامبر هشدار نداند اما در مورد اینکه صدام تسلیحات کشتار جمعی در اختیار دارد بطور مرتب هشدار دادند و از آنها با عنوان "منابع اطلاعاتی نظامی ناشناس" یاد می شود و از همین رو این منابع ناشناس را بطور خلاصه UMIS خطاب می کنیم.

تغییر ناگهانی نمایش

فیسک مطلب خود را اینطور ادامه می دهد : و اکنون نمایش تغییر کرده است. فردی از یک آژانس رادیویی کانادایی با من تماس گرفت تا درباره استفاده حافظ اسد ( رئیس جمور سابق سوریه ) از سلاح های شیمایی در شهر "حماه" در سال 1982 صحیت کنیم. منبع آنها همان UMIS بود .

این در حالی بود که من در فوربه سال 1982 به حماه رفته بودم و شاهد نحوه برخورد ارتش سوریه با مردم حماه بودم. در آن سال ارتش سوریه با تندی با معترضین برخورد می کرد اما من هرگز مشاهده نکردم که ارتش سوریه از بمب شیمایی علیه مردم حماه استفاده کند.

 

علاوه بر آن من نه سربازی را در حماه دیدم که با خود ماسک شیمایی حمل کند و نه شهروندی از حماه از ماسک شیمایی استفاده می کرد. اما من در دهه 1980 شاهد استفاده بمب شیمایی توسط ارتش عراق علیه نیروهای ایرانی بودم.

این حقیقت تاریخی در حالی است که هم اکنون اغلب مردم جهان فکر می کنند که حافظ اسد در آن سال از سلاح شیمایی علیه مردم حماه استفاده کرد و اکنون این موضوع مورد اشاره قرار می گیرد که "از آنجائیکه 30 سال قبل حافظ اسد از سلاح شیمایی استفاده کرد اکنون نیز پسرش از سلاح شیمایی استفاده خواهد کرد ."

این در حالی است که در سال 2003 اینطور عنوان نمی شد که صدام از سلاح شیمایی علیه مردم خود استفاده کرده و ممکن است مجددا از آن استفاده کند ؛ بلکه فقط عنوان می شد که صدام سلاح های کشتار جمعی در اختیار دارد.     

حرف های توخالی

در ادامه مطلب فیسک آمده است : بله دروغ بزرگ بهترین چیز است. و مطمئنا ما روزنامه نگارها وظیفه خود را در انتشار این حرف های دروغ و توخالی انجام می دهیم. و بشار اسد که نیروهایش متهم به انجام خشونت های بیشماری هستند به یک مورد دیگر نیز متهم می شوند و این در حالی است که آنها هرگز از سلاح شیمایی استفاده نکرده اند .

شکی در این مورد نیست که استفاده از سلاح شیمایی علیه مردم خبر بدی است و به همین دلیل بود که آمریکا برای سرنگونی صدام به عراق حمله کرد.

اما حقیقت این است که این صدام نبود که برای اولین بار در خاورمیانه از سلاح شیمایی استفاده کرد بلکه ژنرال "آلنبی" از ارتش انگلیس در سال 1917 و در صحرای سینا از سلاح های شیمایی استفاده کرد.  

کلید واژه ها: سوریه سلاح شیمایی


نظر شما :