کویتی‌ها به دنبال انحلال پارلمان جدید

۱۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۹۱۰۱۳۵ سرخط اخبار

با وجود برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در کویت، هزاران تن از ساکنان این کشور با برگزاری تظاهراتی خواستار انحلال پارلمان جدید و کناره گیری دولت شدند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، ده ها هزار تن از ساکنان شهر کویت، پایتخت کویت با حضور در خیابان های این شهر اعتراض خود را به نتایج انتخابات اخیر پارلمانی نشان داده و انحلال پارلمان را خواستار شدند.

 

تظاهرکنندگان که با پرچم ها و پلاکاردهای نارنجی رنگ خیابان های کویت را پر کرده بودند، شعارهایی علیه دولت سر می دادند.

 

تظاهرکنندگان شعارهایی مانند "حاکمیت مطلق، فساد مطلق" و "مجلس جدید نماینده من نیست" انحلال پارلمان و کناره گیری دولت را خواستار شدند.

 

در این تظاهرات که "کرامت ملی 4" نام داشت، تظاهرکنندگان به سمت برج های کویت که نمادی از این کشور محسوب می شوند راهپیمایی کردند و برخی از چهره های سیاسی مخالف نیز اقدام به سخنرانی در جمع معترضان کردند.

 

تظاهرات مذکور با مجوز وزارت کشور کویت برگزار شد و از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی از گسترده ترین واکنش های مخالفان نسبت به انتخابات محسوب می شود.

 

احمد السعدون، از نمایندگان پیشین پارلمان کویت در خصوص تظاهرات اخیر مخالفان گفت: دولت کنونی به ریاست جابر المبارک اساسی ترین مشکل موجود در کویت است و مشکلات کنونی نیز توسط همین دولت ایجاد شده و او باید مسئولیت این تحولات را بپذیرد.

 

از 21 اکتبر سال جاری میلادی کویت شاهد سلسله تظاهراتی بوده که مخالفان علیه قانون انتخابات این کشور و اصلاحات آن انجام دادند و مخالفان قانون جدید را "کودتا علیه قانون اساسی" می دانند.

کلید واژه ها: کویت پارلمان


نظر شما :