تحصن شبانه مخالفان در نزدیکی پارلمان کویت

۲۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۹۱۰۴۲۳ سرخط اخبار

تحصن شبانه مخالفان در نزدیکی پارلمان، فراخوان برپایی تظاهرات در روز یکشنبه و بیانیه وزارت کشور درباره تظاهرات امروز از آخرین اخبار کویت به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، صدها نفر از مخالفان کویت شب گذشته در نزدیکی پارلمان این کشور تظاهرات برپا کردند. معترضان انحلال پارلمان جدید را که جلسه نخست آن امروز برگزار می شود،خواستار شدند.

این تظاهرات در سرمای شدید و صدها متر دورتر از مقر پارلمان کویت برگزار شد چرا که نیروهای امنیتی این کشور اطراف پارلمان را تحت محاصره شدید امنیتی قرار داده اند.

"مسلم البراک" نماینده سابق پارلمان و از مخالفان کویت اظهار داشت تا زمان انحلال پارلمان جدید در اعتراضات شرکت خواهد داشت.

در همین راستا مخالفان کویت مردم این کشور را به تظاهرات در روز یکشنبه دعوت کردند. وزارت کشور کویت نیز در بیانیه ای اعلام کرد که برپایی هر گونه تظاهرات در میدان الاراده غیر قانونی است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد امنیت و ثبات کشور از بین برود.

در این بیانیه آمده است : نیروهای امنیتی مانع برپایی تظاهرات امروز مخالفان در مقابل پارلمان خواهد شد و فورا آن را متفرق خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی کویت اول دسامبر در حالی برگزار شد که مخالفان به دلیل اصلاح جزئی قانون انتخابات از سوی امیر کویت، شرکت در آن را تحریم کرده بودند.

کلید واژه ها: پارلمان کویت تظاهرات


نظر شما :