دو روایت متناقض در رابطه با «جهاد المقدسی»

۲۲ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۱۰۲۹۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی مخالفان سوریه در گفت وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کردند که «جهاد المقدسی» سخنگوی سابق وزارت خارجه سوریه با هماهنگی حکومت سوریه، دمشق را ترک گفته و این اقدام وی صرفا به خاطر خانواده او انجام شده است.

این منابع همچنین افزودند که قرار بود «جهاد المقدسی» بعد از خروج خود از سوریه تماسی با یکی از کانال ها برقرار کند اما وی این کار را نکرده و دیگر خبری از او نشد.

این منابع همچنین عنوان کردند: برخی خبرها بدست مخالفان رسیده مبنی بر اینکه جهاد المقدسی در لبنان توسط گروهی که هویت آن مشخص نیست دستگیر شده و تحویل حکومت سوریه داده شد.

از سوی دیگر «عاصم قانصو» نماینده مجلس لبنان عنوان کرد که وی «جهاد المقدسی» را ندیده اما دوست نزدیک و مورد اعتماد او «مقدسی» را به همراه خانواده خود در حال خوردن غذا در یکی از رستوران های منطقه «رمانا» در لبنان مشاهده کرده است.

«قانصو» تاکید کرد که «جهاد المقدسی» از نظام سوریه جدا نشده بلکه حقیقت ماجرای «مقدسی» از این قرار بود که او با حکومت سوریه یک سری اختلافات اداری پیدا کرد و با یک تصمیم جامع از این پست کنار رفت نه اینکه از جانب حکومت سوریه برکنار شده باشد. وی هیچ اختلاف شخصی با کسی نداشته و یکی از نزدیکان به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه است.

این درحالی است که چندی پیش یک نهاد رسمی در سوریه عنوان کرد که وزارت خارجه این کشور با در خواست«مقدسی» مبنی بر مرخصی 3 ماهه  موافقت کرده و وی با علم و آگاهی حکومت سوریه از کشور خارج شده است.

کلید واژه ها: سوریه «جهاد «جهاد المقدسی» حکومت سوریه حکومت المقدسی»


( ۱ )

نظر شما :