پیام تسلیت احمدی‌نژاد به مردم آمریکا

۲۷ آذر ۱۳۹۱ | ۰۳:۲۰ کد : ۱۹۱۰۴۵۲ سرخط اخبار
رییس جمهوری کشورمان با انتشار پیامی ضمن تسلیت و همدردی با مردم آمریکا و خانواده کودکان کشته شده در حادثه تیراندازی در مدرسه ساندی هوک ایالت کانتیکت آمریکا اظهار امیدواری کرد تا روزی فرا رسد که ملت ها در جهان سرشار از عشق و محبت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن کامل پیام دکتر محمود احمدی نژاد به شرح ذیل است:
 
« بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
 
خبر حادثه ناگوار مدرسه ساندی هوک در ایالت کانتیکت را که به قتل 20 کودک و هفت آموزگار بی گناه آمریکایی منجر شد، با تأثر فراوان دریافت نمودم.
 
هنوز خاطره تلخ کشتار در سینمای ایالت کلرادو و دیگر کشتارهای جنون آمیز در این کشور در اذهان عمومی تسکین نیافته که با وقوع مجدد حادثه ای به مراتب وحشتناک تر، نگرانی ها از ادامه این روند تشدید شده و افکار عمومی جهانیان را متوجه مسایل و مشکلات ریشه ای چنین حوادث تلخی در جامعه آمریکا نموده است.
 
امروز همه ملت ها و از جمله قاطبه ملت ارجمند آمریکا در سیر تکاملی خود به سمت حاکمیت اخلاق و معنویت و احترام به حقوق کرامت انسان ها نیازمند فضایی آکنده از محبت و صمیمیت اند و بروز چنین حوادث دلخراشی نگرانی های عمیقی را در همگان ایجاد می کند.
 
آیا وقت آن نرسیده است که با ریشه یابی دقیق و جدی این قبیل اقدامات خشونت بار اعجاب آور، در سیاست ها و برنامه هایی که بر اساس منافع مادی و سودجویی عده ای خاص طراحی و اجرا می شود و آثار مخرب فروانی در روح آحاد جامعه و بویژه کودکان و نوجوانان معصوم می گذارد، تجدید نظر اساسی صورت گیرد؟
 
اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، تسلیت و همدردی عمیق خویش را با مردم آمریکا و خانواده بازماندگان این حادثه تلخ، اعلام نموده و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که ملت ها در جهانی سرشار از عشق و محبت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند.
 
محمود احمدی نژاد
 
رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس جنبش عدم تعهد»

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :