کمیته انتخابات مصر تقلب در همه‌پرسی را رد کرد

۲۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۹۱۰۴۵۶ سرخط اخبار

در حالی که کمیته عالی انتخابات مصر روی دادن هر نوع تقلب در جریان همه پرسی این کشور را رد کرده، احزاب و گروه های مخالف دولت از هواداران خود خواستند تا روز سه شنبه تظاهرات گسترده ای را علیه نتایج این همه پرسی برگزار کنند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، زغلول البلشی، دبیرکل کمیته عالی انتخابات مصر اتهامات نهادهای حقوقی مصر مبنی بر روی دادن تقلب در روند برگزاری و شمارش آرای همه پرسی قانون اساسی را به کلی رد و اعلام کرد: همه پرسی قانونی و بدون تقلب برگزار شده است.

 

وی گفت: تقلب های بسیار کوچکی رخ داده که این امر تاثیری در نتیجه همه پرسی ندارد و نمی توان بر اساس آن همه پرسی را باطل اعلام کرد.

 

پیشتر شش نهاد حقوقی مصر اعلام کرده بودند که به دلیل تقلب های گسترده در روند برگزاری همه پرسی و نیز شمارش آرا، دولت باید نتایج این همه پرسی را ابطال و آن را بار دیگر برگزار کند.

 

در همین حال مخالفان جناح حاکم که در ائتلافی تحت عنوان "جبهه نجات ملی" جمع شده اند از هواداران و تمامی ملت مصر خواستند تا فردا (سه شنبه) در میدان التحریر قاهره و میادین دیگر استان های مصر در اعتراض به "تقلب گسترده در روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا" تظاهرات کنند.

 

رهبران جبهه نجات ملی مصر با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در مقر حزب الوفد اعلام کردند: روند همه پرسی مصر با تقلب بی سابقه ای همراه بوده که حتی در نظام پیشین مصر نیز چنین سطحی از تقلب در هیچ یک از انتخابات گذشته روی نداده بود.

 

جبهه مذکور، کمیته عالی انتخابات مصر را مسئول تحقیق و مشخص کردن موارد تقلب اعلام کرد و از این کمیته خواست تا تحقیقات گسترده ای را در این خصوص انجام دهد.

 

دور اول همه پرسی قانون اساسی مصر در 10 استان این کشور برگزار شد که بنا بر نتایج اولیه این همه پرسی، 57 درصد از مصری ها به پیش نویس قانون اساسی که مورد تایید جناح حاکم است رای مثبت دادند.

 

نتایج نهایی همه پرسی پس از برگزاری دور دوم همه پرسی در شنبه آینده و پایان همه پرسی در خارج از مصر اعلام می شود.

کلید واژه ها: پرسی همه پرسی مصر تقلب کمیته


نظر شما :