جدال نفس گیر ارتش سوریه با مخالفان

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۱۰۵۱۴ سرخط اخبار

ادعای حامیان گروههای مسلح مبنی بر سیطره آنها بر اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب دمشق در حالی است که ولید المعلم بر ادامه عملیات ارتش برای پاکسازی این اردوگاه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد ارتش سوریه با گروههای تروریستی در اردوگاه الیرموک می جنگد.

این در حالی است که این شبکه که از حامیان گروههای برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه به شمار می رود، مدعی سیطره گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد بر اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق شد.

از سوی دیگر، سلام فیاض نخست وزیر انتصابی تشکیلات خودگردان در همسویی با محور ضد سوری، مدعی شد بمباران اردوگاه الیرموک از سوی ارتش سوریه، جنایتی دیگری است که به جنایات نظام سوریه اضافه می شود.

وی اقدامات خطرناک گروههای مسلح را که برای استفاده ابزاری از آوارگان فلسطینی به این اردوگاه وارد شده اند، نادیده گرفت.

ادعای سلام فیاض در حالی مطرح می شود که جبهه خلق برای آزادی فلسطین با تکذیب همه شایعه ها درخصوص جدا شدن اعضا یا فرماندهان این جبهه در سوریه، حمله به این اردوگاه را درراستای توطئه های صهیونیستی آمریکایی دانست و بر حمایت خود از نظام و مردم سوریه تاکید کرد.

این گروه تصریح کرد ملت فلسطین به خوبی می داند که گروه های تروریستی مسلح در حال اجرای توطئه ای صهیونیستی- آمریکایی برای ضربه زدن به امنیت اردوگاه ها و از بین بردن حق مقدس بازگشت از طریق آواره کردن فلسطینی ها از کشور سوریه است، زیرا این کشور از حق بازگشت فلسطینی ها دفاع می کند.

خاطر نشان می شود طی روزهای اخیر گروههای مسلح که در دستیابی به اهداف مورد نظر حامیان آمریکایی و متحدانشان شکست خورده اند، به بازی خطرناک وارد کردن گروهها و آوارگان فلسطینی به بحران سوریه و سوء استفاده از این مسئله روی آورده اند و با حمله به اردوگاههای فلسطینی، نظام سوریه را به دست داشتن در این حملات متهم می کنند تا فشارها علیه نظام سوریه را افزایش دهند.

کلید واژه ها: سوریه اردوگاه گروههای


نظر شما :