کشتی‌های جنگی روسیه در راه سوریه

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۹۱۰۵۳۶ سرخط اخبار

 وزارت دفاع روسیه از اعزام یک ناوگان جدید از کشتی های جنگی و ترابری خود به مدیترانه برای خارج کردن شهروندان خود از سوریه در صورت لزوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چندین فروند کشتی جنگی و ترابری خود را به مدیترانه و در نزدیکی آب های سوریه اعزام کرده تا در صورت شدت گرفتن درگیری ها در سوریه و در صورت لزوم، شهروندان روس را از سوریه خارج کند.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد: یک ناوگان جدید از کشتی های نظامی و ترابری روسیه به دریای مدیترانه اعزام شده اند که این کشتی ها جایگزین ناوگان پیشین روسیه می شوند که در ماه نوامبر به دریای سیاه اعزام شده بود.

وزارت دفاع روسیه درباره اینکه آیا این ناوگان در ساحل سوریه و بندر طرطوس این کشور لنگر می اندازد یا خیر توضیحی نداد.

در همین راستا، وارت خارجه روسیه نیز از همه شهروندان روسی خواست تا از سفر به سوریه به دلیل شرایط ناامن این کشور خودداری کنند.

در حال حاضر بیش از 5 هزار شهروند روسیه در سوریه حضور دارند که با احتساب روسی هایی که با شهروندان سوریه ازدواج کرده اند، این تعداد به 25 الی 30 هزار تن می رسد.

برخی کارشناسان تحولات سوریه معتقدند که این اقدامات روسیه در پی آن انجام شده که دو شهروند روس و یک شهروند ایتالیایی اخیرا در سوریه ربوده شده اند.

کلید واژه ها: سوریه روسیه ناوگان اعزام کشتی


نظر شما :