طرح مشترک آمریکا، ترکیه و اردن برای سوریه

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۱۰۵۳۷ سرخط اخبار

 در حالی که درگیری ها در سوریه شدت گرفته، واشنگتن نگران است که سلاح های شیمیایی سوریه به دست سلفی های افراطی یا دیگر گروه های غیرقابل کنترل بیفتد و در حال آماده سازی گزینه های نظامی برای مداخله در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی فاش کرد: مقام های آمریکایی در حال همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی، اردن و متحدان خود در ناتو مانند ترکیه هستند تا ده مرکز در خاک سوریه را که مشکوک به نگهداری سلاح های شیمیایی هستند، کنترل و گزینه های خود را برای مداخله احتمالی هماهنگ کنند.

طبق این گزارش مقام های نظامی آمریکا در حال آماده شدن برای عملیات احتمالی مشترک در خاک سوریه با نیروهای مسلح اردن و ترکیه و تبادل اطلاعات با رژیم صهیونیستی هستند.

وزارت خارجه سوریه اخیرا هشدار داده که گروه های مسلح مخالف این کشور ممکن است بعد از به دست گرفتن کنترل یک کارخانه تولید "کلرین" در شرق حلب که یک ماده شیمیایی سمی است، از آن علیه مردم استفاده کنند.

آمریکا پیشتر با هشدار به سوریه در مورد احتمال استفاده این کشور از سلاح های شیمیایی تاکید کرده که این اقدام برای واشنگتن خط قرمز است و به هیچ وجه آن را قبول نمی کند، این در حالی است که آمریکا نگفته اگر نظام سوریه سقوط کند و سلاح ها به دست عناصر خود سر مخالف اسد بیفتد چه واکنشی نشان خواهد داد.

کلید واژه ها: سوریه شیمیایی سلاح


نظر شما :