خبرنگار الجزیرة: طالبانی همچنان در کماست

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۱۰۵۴۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور عراق که دیروز به دلیل سکته مغزی به بیمارستان منتقل شده بود، به کما رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کرد که «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق که به دلیل سکته مغزی، عصر دیروز به بیمارستان منتقل شده، هنوز در حالت کما است.

منابع رسانه ای امروز  از وخیم بودن حال «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق که بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق دیروز راهی بیمارستان شده، خبر دادند.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده بود که طالبانی دچار یک حالت اضطراری شده و در پی آن بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. زیرا رئیس جمهور عراق، طی چند مدت اخیر تلاش های زیادی برای تحقق وفاق ملی و ثبات در کشور کرده است و به دلیل خستگی بسیار زیاد، دچار کسالت و یک وضعیت بحرانی اضطراری شد که بلافاصله به بیمارستانی در بغداد انتقال یافته است.

درحالی که «ناظم دباغ» نماینده حزب اتحاد میهنی کردستان عراق در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس اعلام کرد که شرایط عمومی طالبانی رو به بهبود است اما شبکه العربیه اعلام کرد که وی دچار سکته مغزی شده است.

از سوی دیگر برخی رسانه های عراقی نیز نوشتند که رئیس جمهور عراق، دیشب دچار سکته مغزی شده و در حال حاضر در کماست.

لحظاتی پیش نیز منابع رسانه ای اعلام کردند که طالبانی درگذشته است خبری که از سوی وزیر خارجه و وزیر تجارت تکذیب شد.

از سوی دیگر، «نوری المالکی» نخست وزیر عراق نیز امروز، برای عیادت از طالبانی و اطمینان از وضعیت سلامتی او، به بیمارستان رفت و برای او آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

طالبانی 17 سپتامبر گذشته، پس از چند ماه غیبت، از آلمان به عراق بازگشت. وی در آلمان مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از سپری کردن یک دوره نقاهت 3 ماهه در یکی از روستاهای این کشور، وارد فرودگاه سلیمانیه شد.

کلید واژه ها: طالبانی رئیس جمهور عراق


نظر شما :