در منطقه حرف اول و آخر را ایران می‌زند

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۱ کد : ۱۹۱۰۵۴۵ سرخط اخبار

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: قدرت های بزرگ و منطقه ای اگر می خواهند سهمی از منافع و ملی منطقه داشته باشند، ناچار هستند با ایران طرف معامله شوند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در همایش سراسری جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت که در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: به ندرت می توان در جهان منطقه ای را با اهمیت تر از خلیج فارس و تنگه هرمز یافت که تا 50 سال آینده کانون توجه قدرت های جهانی باشد.

 

وی افزود: منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تاثیرگذار در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و به طور کامل تاثیرگذار در ابعاد مختلف جهانی است.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: می توانیم بگوییم که هم اکنون تا پنجاه سال آینده در یک نقطه راهبردی قرار گرفته ایم که جمهوری اسلامی ایران، کلید برنده این منطقه است و حرف اول و آخر را در این منطقه، جمهوری اسلامی ایران خواهد زد.

 

صفوی در پایان تصریح کرد: قدرت های بزرگ و منطقه ای اگر می خواهند سهمی از منافع منطقه داشته باشند، ناچار هستند با ایران طرف معامله شوند و ایران تعیین کننده سرنوشت آینده این منطقه خواهد بود.


نظر شما :