سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه کجاست؟

۰۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۱۰۸۲۳ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه آمریکا اخبار منتشر شده درباره حضور سخنگوی وزارت خارجه سوریه در این کشور و همکاری وی با سازمان سیا را رد کرد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا گفت: اخباری که درباره حضور جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت خارجه سوریه در آمریکا منتشر شده، صحت ندارد. چیزی که مهم است این است که طرفداران نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه یکی پس از دیگری از اطراف وی پراکنده و از نظام جدا می شوند.


وی افزود: ما همواره با شنیدن چنین اخباری خوشحال می شویم و پیش بینی می کنیم که تعداد جدایی مسئولان نظام از دولت سوریه و خروج از این کشور بیشتر شود.


پیشتر نیز مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکذیب خبر حضور مقدسی در کشورش اعلام کرد که این وزارتخانه از مکان حضور وی اطلاعی ندارد.وی گفت: ما از اهمیت مقام مقدسی نمی کاهیم چرا که او سخنگوی نظام سوریه و فرد مهمی است.تونر پیشتر همچنین اعلام کرده بود المقدسی در لندن، پایتخت انگلیس است اما وی روز بعد با پس گرفتن اظهاراتش، عذرخواهی کرده و گفت: فقط می توانیم بگوییم مقدسی در آمریکا نیست.


وی که گفته می شود تحت فشار خبرنگاران قرار گرفته بود، افزود: نمی دانم مقدسی کجاست و باید تاکید کنم بر اساس اطلاعات من مقدسی به شکل قانونی وارد آمریکا نشده است.


پیشتر روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد، جهاد مقدسی در آمریکاست و با سازمان سیا همکاری نزدیکی دارد. این در حالی است که مقامات سوریه خبر جدایی مقدسی از نظام سوریه را تکذیب و اعلام می کنند وی به مرخصی سه ماهه رفته است.در همین حال شبکه لبنانی المنار، وابسته به حزب الله لبنان نیز پیشتر تاکید کرده بود که مقدسی به علت اظهارات اخیرش که با مواضع رسمی دولت سوریه تناقض دارد، اخراج شده است.
 

کلید واژه ها: مقدسی سوریه آمریکا وزارت خارجه


نظر شما :