حماس گام نخست برای آشتی را برداشت

۰۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۱۰۹۰۴ سرخط اخبار

مذاکرات میان فتح و حماس برای برگزاری مراسم بزرگداشت تاسیس جنبش فتح در نوار غزه، با توافق دو طرف به پایان رسید و قرار شد این مراسم در میدان السرایا شهر غزه برگزار شود.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یحیی رباح، نماینده فتح برای مذاکره با جنبش حماس پس از دیدار با اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس اعلام کرد: دو طرف توافق کردند تا چهل و هشتمین سالگرد تاسیس جنبش فتح در میدان "السرایا" در مرکز شهر غزه برگزار شود و اختلافات میان حماس و فتح در این خصوص پایان یافته است.


وی گفت: این اقدام باعث بهبود هرچه بیشتر روابط میان فتح و حماس خواهد شد و به آشتی ملی و آینده سیاسی فلسطین کمک شایانی خواهد کرد.


پیشتر و به دنبال به وجود آمدن اختلاف میان حماس و فتح بر سر مکان برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد تاسیس جنبش فتح، مقامات این جنبش اعلام کرده بودند که مراسم مذکور در غزه برگزار نخواهد شد و این امر یقینا به آشتی ملی در فلسطین صدمه می زند.


هنیه نیز وعده داده بود تا آن گونه که شایسته تاریخ و جایگاه فتح است، مراسمی برای این جنبش در نوار غزه برگزار شود.

از زمان انحلال دولت فلسطین به نخست وزیری اسماعیل هنیه و تسلط حماس بر نوار غزه، جنبش فتح در این بخش از خاک فلسطین مراسمی برگزار نکرده است.
 

کلید واژه ها: فتح حماس فتح در فلسطین غزه برگزار جنبش فتح مراسم


نظر شما :