در هر شرایطی چاوز رئیس جمهور است

۱۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۲ کد : ۱۹۱۱۱۸۱ سرخط اخبار

دولت ونزوئلا اعلام کرد، حتی اگر مراسم سوگند هوگو چاوز به تاخیر بیفتد، وی می تواند دور جدید ریاست جمهوری شش ساله خود را از روز پنج شنبه آغاز کند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیکولاس مادورو، معاون هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که دادگاه عالی این کشور احتمالا تاریخ جدیدی را برای برگزاری مراسم تحلیف چاوز مشخص می کند.


وی همچنین درخواست های مخالفان را برای برگزاری انتخابات جدید رد کرد و گفت: چاوز در کوبا برای بهبودی هر چه سریع تر تلاش می کند.


در حالی که چند هفته از زمان جراحی جدید چاوز در کوبا می گذرد هنوز اطلاعات دقیقی از شرایط جسمانی وی منتشر نشده و همین امر به گمانه زنی ها در خصوص وضعیت جسمانی چاوز دامن زده است و مخالفان را بر آن داشته تا دولت را برای انتخابات جدید متقاعد کند.


با این حال دادگاه عالی ونزوئلا نیز درخواست مخالفان را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید رد کرده و اعلام کرد که حتی اگر مراسم سوگند چاوز به تاخیر بیفتد، انتخابات جدیدی برگزار نخواهد شد.


به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه گفت: دلیلی وجود ندارد که بگوییم چاوز به طور کامل از حضور در قدرت غیبت دارد و راه را برای برگزاری انتخابات جدید باز کنیم.


وی افزود: مراسم تحلیف، مراسمی نمادین است که می تواند در دادگاه عالی حل شود. نباید ذهن مردم را با این اظهارات مغشوش کرد و باید به دموکراسی احترام گذاشت.


این مقام ونزوئلا در ادامه تاکید کرد: ما بار دیگر فرمانده خود را خواهیم داشت و پس از آن بار دیگر متحد می شویم و کابینه نیز در مقابل هوگو چاوز سوگند یاد می کند و ما در کنار مردم خود بار دیگر متحد خواهیم شد.
 

کلید واژه ها: چاوز ونزوئلا را برای برگزاری مراسم


نظر شما :