پرز: آمریکا به ایران حمله خواهد کرد

۲۱ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۱۱۳۸۵ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد اگر همه گزینه ها در قبال ایران با شکست روبرو شود، آمریکا به ایران حمله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «شیمون پرز» در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» گفت: اطمینان دارم اگر تحریم ها و مذاکرات علیه ایران جواب ندهد، آمریکا به ایران حمله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا می داند در صورت لزوم چگونه رفتار کند، افزود: آمریکایی ها با تیراندازی (حمله) شروع نمی کنند. آنها نخست سایر ابزارها را از جمله تحریم های اقتصادی، فشار سیاسی، مذاکره و هر راه ممکن دیگری را می آزمایند. اما در آخر، اگر هیچ یک از اینها تاثیرگذار نبود، رئیس جمهور اوباما از قدرت نظامی علیه ایران استفاده می کند. من از این موضوع مطمئن هستم.

وی با اشاره به اختلافی که سال گذشته با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ایران پیدا کرده بود، گفت: من نظرم را گفتم. این وظیفه من بود».

آگوست سال 2012، شیمون پرز با اعلام مخالفت خود با موضع گیری های نتانیاهو درباره لزوم اقدام نظامی علیه ایران، گفته بود اسرائیل نمی تواند به تنهایی و بدون کمک آمریکا اقدامی در این راستا انجام دهد. همین موضع گیری باعث بالا گرفتن اختلافات میان او و نتانیاهو شده بود.

رئیس رژیم صهیونیستی در کنایه ای دیگر به نتانیاهو که در مخالفت با حرف او (پرز) گفته بود امکان همزیستی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به عنوان شریک صلح وجود ندارد، گفت: اگر اسرائیلی ها از رهبر خود بشنوند شانس صلح وجود دارد، آن را باور می کنند و برای آن تلاش می کنند.

وی افزود: نتانیاهو شاید کاری انجام ندهد، اما این به آن معنا نیست که اتفاقی رخ نمی دهد. این ایده که تاریخ اسبی که می توان آن را با دمش تحت کنترل در آورد، ایده احمقانه ای است. در نهایت، آتش در یک لحظه به پا خواهد شد؛ یک حرف دیگر، یک شلیک دیگر و در پایان همه کنترل اوضاع را از دست خواهند داد. اگر تصمیم دیپلماتیکی اتخاذ نشود، فلسطینی ها باز به رفتار گذشته خود باز می گردند.

به رغم اینکه غربی ها می گویند شهرک سازی ها مانع راه حل ایجاد دو کشور می شود، پرز از ادامه شهرک سازی ها دفاع کرد و گفت، این اقدام باعث از بین رفتن شانس ایجاد دو کشور نمی شود.

رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود، مدعی شد، اگر سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، مرتکب خودکشی شده است.

شیمون پرز در پایان مصاحبه خود گفت، اگر 10 سال دیگر زنده بماند، مطمئن است که صلح را می بیند.

کلید واژه ها: نتانیاهو آمریکا


نظر شما :