انتقاد شدیداللحن دمشق از الابراهیمی

۲۲ دی ۱۳۹۱ | ۰۰:۵۵ کد : ۱۹۱۱۳۹۹ سرخط اخبار

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای از اظهارنظر اخضر ابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره طرح بشار اسد انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: سوریه به شدت از اظهارات ابراهیمی ابراز تعجب می کند، اخضر ابراهیمی کاملا با این اظهارات از ماهیت ماموریت خود خارج شد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این اظهارات کاملا و آشکارا جانبداری ابراهیمی از مواضع محافلی که به توطئه علیه سوریه و منافع ملت سوریه مشهور هستند نشان می دهد. محافلی که هرگز برنامه سیاسی برای حل بحران سوریه به طور منطقی ندارند.

فرستاده سازمان ملل در سوریه در گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی با در پیش گرفتن موضع غرب در قبال طرح اخیر بشار اسد، این طرح را تکرار طرح های شکست خورده قبلی دانست.

اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در سوریه سخنرانی بشار اسد رئیس جمهور سوریه را «فرصتی گمشده» برای پایان دادن به بحران سوریه دانست.

وی تاکید کرد که این طرح بهتر از طرح های شکست خورده قبلی نبود.

ابراهیمی با در پیش گرفتن موضع غرب در قبال حل بحران در سوریه مدعی شد که این طرح تفاوتی با گذشته نداشت و شاید یک جانبه تر از قبل هم بود.

ابراهیمی ابراز داشت که زمانی که اصلاحات با سعه صدر مقامات بالا به مردم بخشیده می شد، به سر آمده و مردم می خواهند که در مورد نحوه برخورد حاکمیت تصمیم بگیرند و خودشان آینده خود را رقم بزنند.

وی همچنین گفت که سوری ها معتقدند که مدت 40 سالی که خانواده اسد در سوریه حکمرانی کرده، بسیار طولانی است و تغییر موجود در این کشور باید واقعی باشد.

کلید واژه ها: سوریه ابراهیمی


نظر شما :