درخواست قطر برای استقرار نیروهای عربی در سوریه

۲۴ دی ۱۳۹۱ | ۰۱:۱۴ کد : ۱۹۱۱۴۵۳ سرخط اخبار

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک در حل بحران سوریه، کشورهای عربی باید به طور جدی به اعزام نیروهای حفظ امنیت عربی به این کشور بیاندیشند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، شیخ «حمد بن جاسم آل ثانی» گفت که در صورت شکست راه حل دیپلماتیک، اعراب باید به فکر اعزام نیروهای حفظ امنیت به سوریه باشند و این امر به معنی دخالت نظامی یا حمایت از یک طرف علیه طرف دیگر نیست اینها نیروهای حفظ امنیت هستند که می تواننند به حمام خون در سوریه پایان دهند.

وی افزود: آمریکا و روسیه اتفاق نظر ندارند و اخضر ابراهیمی نیز سعی دارد زمینه را برای مراجعه به شورای امنیت و صدور یک قطعنامه واحد فراهم کند که ما نیز از این رویکرد حمایت می کنیم اما تا کی و چه زمانی باید منتظر بود؟ ما تا ابد نمی توانیم منتظر بمانیم.

نخست وزیر قطر همچنین تاکید کرد: هر گونه راه حلی که تغییر در وضعیت کنونی حکومت سوریه ایجاد نکند، هرگز به توقف حمام خون در این کشور منجر نخواهد شد بر این اساس ما از معارضین و مردم سوریه برای آزادی از این نظام حمایت می کنیم و قتل و کشتار، اسارت و هدر دادن اموال و تخریب شهرها دیگر بس است.

وی تصریح کرد که ما از رویکرد ابراهیمی برای راه حل سیاسی حمایت می کنیم اما راه حل سیاسی باید به این مفهوم باشد که یک دولت دارای اختیارات کامل وجود داشته باشد و این به معنی کناره گیری اسد از منصب خود است.

کلید واژه ها: سوریه امنیت


نظر شما :