ملک عبدالله در سایت خود چه نوشت؟

۲۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۱۱۶۹۲ سرخط اخبار

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، اعلام کرد اصلاحات بنیادین اوضاع سیاسی این کشور را تغییر خواهند داد. او در سایت اینترنتی خود بخش های مختلف این اصلاحات را به بحث گذاشت!

به گزارش افکار نیوز ، پادشاه اردن در سایت اینترنتی خود با اعلام آمادگی برای محدود کردن اختیارات سیاسی خود گفت، در نظر دارد انتخاب نخست وزیر و هیئت وزیران را به پارلمان این کشور واگذارد و خودش دیگر در این زمینه مسئولیتی نداشته باشد.

بر مبنای طرح های بنیادین اصلاحی، ملک عبدالله دوم در آینده قوی ترین فراکسیون در پارلمان این کشور هیئت وزیران و نخست وزیر را تعیین خواهد کرد.

نگرانی های سیاسی ملک عبدالله

تاکنون "بهار عربی" تاثیر چندانی در اردن برجای نگذاشته بود، اما به تدریج و با افزایش قیمت کالاها در این کشور و اتهام فساد اداری به خانواده سلطنتی، مخالفت های سیاسی در این کشور افزایش یافته است.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، همچنین نگران تاثیرات جنگ داخلی طولانی مدت سوریه بر کشورش است که می تواند ثبات این کشور را به خطر اندازد. تاکنون ده ها هزار شهروند سوریه به خاطر گریز از جنگ داخلی در کشورشان به اردن پناهنده شده اند.

روز چهار شنبه (۴ بهمن/۲۳ ژانویه) انتخابات پارلمان جدید در اردن برگزار می شود. در این انتخابات حدود ۱۵۰۰ نفر برای احراز ۱۵۰ پست نمایندگی پارلمان کاندید شده اند.

حزب جبهه عمل اسلامی اردن، که شاخه ای از اخوان المسلمین است، به خاطر مخالفت با قوانین انتخابات، حاضر به شرکت در آن نیست و مشارکت در آن را تحریم کرده است.

پادشاه اردن اما هیچ دلیلی برای احساس خطر ندارد، زیرا مدت زمان باقیمانده تا انتخابات بسیار کوتاه است و اخوان المسلمین اردن نمی تواند در این فرصت کوتاه تا چهارشنبه آینده هواداران خود را تجهیز کند و نامزدهای مورد نظر را برای شرکت در پارلمان بیابد.

کلید واژه ها: اردن پارلمان سیاسی


نظر شما :