زمزمه های خداحافظی با چاوز

۳۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۹۱۱۷۳۹ سرخط اخبار
معاون چاوز: اگر چاوز مجبور به کناره‌گیری شود، انتخابات برگزار می‌شود

معاون هوگو چاوزتاکید کرد: در صورتیکه چاوز مجبور به کناره گیری شود، انتخابات جدید ظرف 30 روز برگزار می شود و مطمئنا کاندیدای حامی چاوز که مورد حمایت نیروهای انقلابی است، پیروز می شود.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، نیکولاس مادورو، معاون هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا که از زمان بستری شدن چاوز در کوبا کشور را اداره می کند، در مصاحبه با یکی از سرویس های خبری اسپانیایی زبان گفت: ما قدرت بسیاری در ونزوئلا داریم و دارای یک نیروی انقلابی در کشور هستیم که با هر خطری مقابله می کند.

مادورو در پاسخ به جزئیات وضعیت سلامت چاوز تنها به این نکته اکتفا کرد که پس از چهارمین عمل در هاوانا، پایتخت کوبا، چاوز با خونریزی و مشکلات تنفسی مواجه شده و ممکن است از عوارض جانبی و دائمی پس از عمل رنج ببرد.

وی همچنین گفت: درمان چاوز هم اکنون بر مقابله و رفع آسیب های ناشی از بروز مشکلات تنفسی تمرکز یافته است.

دیوسدادو کابلو، رئیس مجلس، رافائل ریمرز، وزیر انرژی ونزوئلا و آدان، برادر چاوز و فرماندار ایالت باریناس همگی اظهارات مادورو را تایید کردند.


اظهارات معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در بحبوحه افزایش شک و تردیدها در خصوص وضعیت سلامت چاوز که از عمل جراحی 11 دسامبر سال 2012 در انظار عمومی ظاهر نشده، مطرح شدند.


برخی از کارشناسان قانون اساسی ونزوئلا بر این عقیده اند که در صورتی که چاوز نتواند توانایی کشورداری و سلامتش را به اثبات برساند، باید از سمت خود کناره گیری کرده و انتخابات جدیدی برگزار شود.


مادورو به نگرانی چندین ونزوئلایی درخصوص انتشار ناقص جزئیات مربوط به اوضاع جسمانی چاوز اشاره کرد و افزود: در چند روز آینده و پس از ملاقات با تیم پزشکی چاوز ممکن است به پاسخ این سئوال نزدیک تر شویم که چگونه وضعیت بهبودی رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه پیدا کند و وی در چه زمانی می تواند به کاراکاس بازگردد.
 

کلید واژه ها: چاوز ونزوئلا


نظر شما :