تغییرات بنیادی در رویکرد ارتش سوریه؛

۰۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۱ کد : ۱۹۱۱۸۳۷ سرخط اخبار

منابع سوری اعلام کردند، تغییرات ریشه ای در عملکرد و برنامه ریزی ها ارتش سوریه و مناطقی که ارتش در آنجا عملیات نظامی انجام می دهد، به وجود آمده است و از این پس عملیات ارتش بر مناطق نزدیک به پایتخت متمرکز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه "الاخبار" لبنان، به نقل از منابع سوری اعلام کرد، تغییرات جدیدی در عملکرد و برنامه ریزی ارتش سوریه و مناطقی که این ارتش در آن عملیات انجام می دهد، رخ داده است.

روزنامه الاخبار گزارش داد: اقدامات ویژه سازمان اطلاعات نظامی ارتش سوریه موفقیت های میدانی بسیاری را برای ارتش در مناطق گوناگون در استان ریف دمشق و استان حمص به ارمغان آورده است.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه قصد دارد تا از تصمیماتی که فایده ای ندارد، دست بکشد، به عبارت دیگر مناطقی را که درگیری در آنها است را خالی کند و به درگیری های نظامی به شکل پراکنده به ویژه در مناطق شمالی دست نزند و توان خود را بر روی مناطق نزدیک به پایتخت متمرکز کند.


روزنامه مذکور با استناد به اطلاعات به دست آمده از دمشق نوشت: نیروهای ارتش سوریه در تلاشند استان دمشق و استان ریف دمشق و منطقه حمص را به صورت کامل تحت کنترل خود درآورند و شبه نظامیان مخالف دولت را از این مناطق خارج کنند.


در همین حال، یک منبع نظامی در مصاحبه با روزنامه "الوطن" چاپ سوریه اعلام کرد که ارتش درصدد است مخالفانی را که همچنان به عملیات نظامی علیه دولت در استان ریف دمشق دست می زنند و تسلیم ارتش نمی شوند، به شدت غافلگیر کند.


این منبع در ادامه افزود: ارتش موفقیت های چشمگیری را در مناطق مختلف درگیری ها به ویژه در استان ریف دمشق که تعدادی از اعضای جبهه النصرة وابسته به القاعده در آنجا حضور دارند، به دست آورده است.

الوطن گزارش داد: ارتش سوریه در 48 ساعت گذشته پیروزی هایی را در استان ریف دمشق به ویژه در اطراف شهرهای "داریا"، "معضمیة الشام"، "بساتین دوما" و "حرستا" به دست آورده و حملات ارتش به مواضع تروریست ها منجر شده که آن ها درخواست کمک کنند.

اخیرا ارتش سوریه در شهر حلب نیز تاکتیک نظامی خود را تغییر داده و به جای مناطق شرقی این شهر، مناطق جنوبی شهر را در راس اولویت های خود قرار داده است.
 

کلید واژه ها: مناطق سوریه ارتش سوریه دمشق ریف دمشق استان ریف دمشق ریف استان ریف عملیات در استان در استان ریف در استان ریف دمشق


نظر شما :