کامرون اروپایی ها را تهدید کرد

۰۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۹۱۱۹۳۶ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس امروز از سران اتحادیه اروپایی خواست اوضاع کنونی این اتحادیه را تغییر دهند و هشدار داد اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد، مردم انگلیس راه خروج از اتحادیه را در پیش می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اسکای نیوز، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگیلس امروز هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا تغییر نکند، انگلیس «به سمت خروج از آن حرکت می کند».

کامرون که در لندن صحبت می کرد، گفت دوست ندارد که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود و امیدوار است که این اتحادیه موفق باشد. با این وجود وی یکی از جدی ترین هشدارهای خود را خطاب به بروکسل داد و گفت: خطر این است که اتحادیه اروپا شکست بخورد که در آن صورت مردم انگلیس به سمت خروج از آن حرکت می کنند.

نخست وزیر انگلیس با پذیرش این موضوع که اتحادیه اروپا به تشکلی تحمیلی بر مردم و نه نماینده ای برای آن ها تبدیل شده، تغییراتی «اساسی و فراگیر» را خواستار شد.

وی با بیان اینکه دوست ندارد انگلیس از باقی دنیا جدا شود، گفت که او یک انگلیسی جدایی طلب نیست بلکه می خواهد معامله بهتری برای انگلیس بکند.

دیوید کامرون سپس در جمع نمایندگان پارلمان این کشور حضور یافت و وعده داد در صورتی که محافظه کاران در انتخابات بعدی پیروز شوند، او برای ادامه حضور یا خروج از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار می کند.

انگلیس که تاکنون حاضر نشده عضو حوزه یورو شود و واحد پولی خود را نیز به یورو تغییر نداده، مدتی است که در سیاست گذاری های اقتصادی نیز با اتحادیه اروپا زاویه پیدا کرده و همین امر احتمال برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را قوت بخشیده است.
 

کلید واژه ها: اتحادیه انگلیس اتحادیه اروپا اروپا خروج از از اتحادیه


نظر شما :