اعتراض رئیس مجلس سنا مصر به پخش یک فیلم

۰۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۹۱۲۰۱۹ سرخط اخبار

شرکت هواپیمایی مصر فیلم های پخش شدن در پروازها را مورد بازنگری قرار می دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد فیلم ها را قبل از پخش در پروازها، مورد بازبینی قرار می دهد تا اطمینان یابد این فیلم ها، ارزش ها و عرف مصر را رعایت می کنند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که احمد فهمی رئیس مجلس سنا و از اعضای برجسته اخوان المسلمین به یکی از فیلم های پخش شده در طول پرواز شرکت هواپیمایی مصر اعتراض کرده بود.

 

شرکت هواپیمایی مصر  در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس مجلس سنا ، اعتراض خود را علیه یکی از بخش های فیلم پخش شده در پرواز اعلام کرده بود.
در این بیانیه به نام فیلم اشاره نشد.

رسانه های مصری اما گفته اند این فیلم "عریس ماما" (داماد مامان) نام دارد که دهها سال قبل با حضور بازیگر زن برجسته "نیلی" تولید شده بود.

بنا به گفته رسانه ها، در پرواز خارطوم – قاهره روز چهارشنبه گذشته، میان رئیس مجلس سنا و کادر پرواز بر سر پخش یک فیلم در طول پرواز ، درگیری کلامی به وجود آمده بود.

شرکت هواپیمایی مصر در این باره هم اعلام کرد: فهمی با مهربانی و بدون درگیری با کادر پرواز، خواسته بود تا از پخش فیلم سینمایی خودداری کنند. پخش این فیلم در بخش بیزینس کلاس  هواپیما متوقف شد. هیچ ناراحتی یا اعتراضی از سوی مسافران پرواز روی نداد.

این شرکت همچنین اعلام کرد کمیته ای برای نظارت بر همه فیلم هایی که در پروازهای این شرکت پخش می شوند تشکیل می دهد.

 

رشدی زکریا مدیرعامل شرکت هواپیمایی مصر هم گفت: این کمیته مانع از پخش همه فیلم هایی می شود که خارج از ارزش ها و عرف مصر باشند.

روزنامه المصری الیوم دراین باره نوشت: به دنبال اعتراض رئیس مجلس سنا به پخش فیلم، مسافران با توقف پخش آن مخالفت کردند و مهمانداران هم از آنها حمایت کردند که در نهایت خلبان ارشد پرواز در این موضوع دخالت و مانیتورهای مقابل اعضای هیات رئیس مجلس سنای مصر را خاموش کرد و به این جر و بحث پایان داد.

کلید واژه ها: فیلم پرواز مصر مجلس رئیس مجلس هواپیمایی مصر مجلس سنا رئیس مجلس سنا سنا


نظر شما :