از اوباما انکار از جمهوری خواهان اصرار

۰۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۹۱۳۰۸۸ سرخط اخبار

 15 سناتور جمهوری خواه از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند از نامزدی چاک هاگل برای وزارت دفاع انصراف دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سناتور ها پاسخ های چاک هاگل به سوال های اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا را نگران کننده خواندند.

آن ها در نامه خود به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به سخنان گذشته هاگل درباره نفوذ لابی های طرفدار رژیم صهیونیستی و مخالفت با گسترش بعضی از تحریم ها علیه ایران، پاسخ های او را "تشویش ساز" دانستند.

نام سناتور جان کورنین، دومین عضو برجسته حزب جمهوری خواه در سنا و مارکو روبیو، از چهره های شاخص طرفدار جنبش تی پارتی در این نامه دیده می شود ولی سناتور جان مک کین که یکی از منتقدان اصلی نامزدی چاک هاگل برای وزارت دفاع بود، آن را امضا نکرده است.

امضا کنندگان نامه همچنین با اشاره به حمایت گسترده نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از انتصاب لئون پانه تا، وزیر دفاع پیشین به این سمت، انتصاب هاگل را به این سمت مهم به خاطر شکاف عمیق میان دو حزب بر سر این موضوع کم سابقه دانستند.

عدد طلایی

کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا نامزدی هاگل را برای تصدی وزارت دفاع تایید کرده ولی برگزاری جلسه رای اعتماد وی به موافقت حداقل ۶۰ تن از ۱۰۰ نماینده نیاز دارد و به خاطر مخالفت جمهوری خواهان به تعویق افتاده است.

دموکرات ها ۵۵ کرسی سنا را در اختیار دارند و برای برگزاری جلسه رای اعتماد به همراهی ۵ عضو دیگر این مجلس نیاز دارند.

هم زمان، با حمایت یکی از سناتورهای جمهوری خواه از چاک هاگل، عملا نامزد باراک اوباما برای وزارت دفاع از آرای لازم برای کسب رای اعتماد از مجلس سنا برخوردار شده است.

سناتور ریچارد شلبی روز پنج شنبه از حمایت خود از هاگل خبر داد. علاوه بر او ۴ سناتور جمهوری خواه دیگر نیز از نامزدی هاگل برای تصدی وزارت دفاع اعلام حمایت کرده اند که با این حساب دموکرات های سنا از اکثریت لازم برای برگزاری جلسه رای اعتماد برخوردار شده اند.

جمهوری خواهان سنا علاوه بر ابراز نگرانی از سخنان پیشین هاگل، برگزاری جلسه رای اعتماد وی را به دریافت پاسخ سوال های خود از کاخ سفید درباره حمله به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی لیبی مشروط کرده اند.

در پی تعویق برگزاری این جلسه، ابراز امیدواری شده بود که این جلسه در ۲۶ فوریه برگزار شود.

چاک هاگل که جمهوری خواه است، ۶۶ سال سن دارد و از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ نمایندگی ایالت نبراسکا را در مجلس سنا بر عهده داشته است.

کلید واژه ها: هاگل سنا جمهوری خواه رای اعتماد وزارت دفاع سناتور برگزاری جلسه رای اعتماد برگزاری جلسه رای مجلس جلسه رای اعتماد چاک هاگل نامزدی چاک برگزاری جلسه جلسه رای


نظر شما :