احمدی‌نژاد: بانک با پول اسلامی تشکیل شود

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۱:۱۲ کد : ۱۹۱۲۰۷۳ سرخط اخبار
ئیس جمهور گفت: ایجاد بانک اسلامی با پول اسلامی می تواند از راه های اصلاح اقتصاد جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد ظهر امروز (شنبه) در دیدار "احمد محمد علی" رئیس بانک توسعه اسلامی، گفت: پیشرفته و عادلانه بودن اقتصاد و برچیده شدن فقر و مشکلات از جهان، نیازمند وجود بانک اسلامی براساس قانون شرع مقدس اسلام و پول و سرمایه بر پایه احکام و معارف دینی می باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بانک هایی که در سطح دنیا فعالیت می کنند، بانک هایی با ساختار سرمایه داری و به دنبال انتقال پول از جیب فقرا به سرمایه داران هستند، اظهار داشت: پول رایج در بازار جهانی پولی اعتباری است؛ چرا که امروز بانک مرکزی آمریکا بدون هیچ پشتوانه ای به هر میزان که می خواهد پول کاغذی چاپ کرده و روانه بازار می کند و این به معنای آن است که دائماً ثروت از جیب سایر ملت ها برداشته شده و در اختیار افرادی خاص قرار می گیرد.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه وضعیت موجود در عرصه جهانی هرگز اجازه اصلاح ساختار اقتصادی دنیا را نخواهد داد، تصریح کرد: ایجاد بانک اسلامی با پول اسلامی می تواند از راه های اصلاح اقتصاد جهان باشد و معتقدیم تجربه بانک توسعه اسلامی تجربه بسیار خوبی است که باید حوزه عمل آن هر چه بیشتر گسترش یابد.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از همکاری های خوب و سازنده بانک توسعه اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد: که این همکاری ها هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطر نشان کرد: راهی برای سعادت بشر جز تبعیت و دنباله روی از پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد، چرا که وجود ایشان رحمتی برای همه و اسوه حسنه است و همه باید در زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاست از ایشان پیروی و تبعیت کنیم.
 
"احمد محمد علی" رئیس بانک توسعه اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه بانک توسعه اسلامی نهادی جامع برای امت اسلامی است که به واسطه همکاری ها و تلاش های اعضای آن بویژه جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیعی در میان ملت های اسلامی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بواسطه پشتیبانی ، حمایت و همکاری های تنگاتنگ با بانک توسعه اسلامی، تاکنون یکی از بزرگترین کشورهای شریک و حامی این نهاد تاکنون بوده است.

رئیس بانک توسعه اسلامی همچنین با تقدیر از تلاش های آیت الله تسخیری در کمیته شرعی بانک توسعه اسلامی، خاطر نشان کرد: هدف و رسالت اصلی این نهاد، تقویت و توسعه همکاری ها میان کشورهای مسلمان و بانکداری بر مبنای اصول اسلامی و شرعی است.

 

کلید واژه ها: بانک بانک توسعه اسلامی بانک توسعه توسعه اسلامی پول


نظر شما :