سنا میزبان پرونده سناتور ˈهیگلˈ با محوریت ایران

۱۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۱۲۲۲۲ سرخط اخبار

اعضای مجلس سنا آمریکا روز پنجشنبه گردهم می آیند تا در یک نشست پرسش و پاسخ با ˈچاک هیگل ˈ ، صلاحیت او را برای کسب کرسی وزارت دفاع یعنی یکی از کلیدی ترین و در عین حال پرچالش ترین وزارتخانه های آمریکا بسنجند.

 


سنای آمریکا یکصد کرسی دارد و وزیران پیشنهادی باراک اوباما باید در یک فرایند نسبتا طولانی بتوانند این سیاستمداران کهنه کار را قانع کنند که از عهده مسوولیت پیشنهادی برمی آیند.

اندیشکده ˈ مرکز امنیت جدید آمریکاˈ در گزارشی نوشته است که جلسه گفت و شنود هیگل؛ سناتور سابق ایالت ˈنبراسکاˈ، در شرایطی برگزار می شود که ایالات متحده دچار بی ثباتی استراتژیک و مالی بخصوص در وزارت دفاع است.

به گفته این اندیشکده ، این سناتور سابق جمهوریخواه احتمالا در این نشست با پرسش های کلیدی از سوی همکاران سابقش مواجه خواهد شد که مهمترین محورهای آنها ˈکاربرد زور، ایران ، آسیا ، افغانستان ، نقش وزارت دفاع در عملیات ضد تروریسم و سلامتی نظامیان داوطلب ˈ خواهد بود.

این اندیشکده آمریکایی در بخش مربوط به ایران توضیح داده که ایران و مسائل مربوط به آن بخصوص برنامه هسته ای اهمیت بسیار زیادی برای ایالات متحده و متحدانش دارد به همین خاطر این سناتور سابق که از سوی اوباما برای ریاست بر پنتاگون معرفی شده باید به پرسش های همکاران سابق خود در سنا پاسخ دهد.

تحلیلگر مرکز امنیت جدید آمریکا تصریح دارد که برنامه هسته ای ایران به رغم تحریم ها و همه اقدامات مخفیانه آمریکا و متحدانش همچنان با شتاب ادامه دارد.

اندیشکده آمریکایی توضیح داده که باید هیگل در این نشست بگوید که بهترین راه برای حفظ منافع آمریکا و متحدانش بخصوص اسراییل در برابر برنامه هسته ای ایران چیست؟

اندیشکده آمریکایی ˈ مرکز امنیت جدید آمریکاˈ افزوده است: اگر هیگل می خواهد بر کرسی ریاست وزارت دفاع ایالات متحده تکیه بزند باید برای سوالات سناتورها پاسخ های قانع کننده ای در آستین داشته باشد.

 

کلید واژه ها: آمریکا ˈ وزارت دفاع


نظر شما :