نمایندگان پارلمان عراق: به قرضاوی خوش آمد نمی‌گوییم

۱۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۰ کد : ۱۹۱۲۳۴۵ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق ضمن اعلام مخالفت با سفر یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمان به عراق، این اقدام را در شرایط کنونی، تحریک آمیز و مبتنی بر اصول طایفه گرایی دانسته و تاکید کردند: در عراق به قرضاوی خوش آمد گویی نمی شود.

«حسن السنید» یکی از نمایندگان پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در عراق از سفرهایی که رویکرد تحریک آمیز داشته و پیش از آن نیز فتواهای تکفیری صادر شده باشد، هیچ استقبالی نمی شود.

وی تاکید کرد: عراقی ها از همه سفرهایی که هدف از آن اصلاح است نه ایجاد فساد، استقبال می کند و میزبان کسانی خواهد بود که سفر آنان در چارچوب قانونی و بر اساس اصول درست اداری صورت می گیرد اما با سفرهای تحریک آمیزی که پیش از آن نیز فتواهای تکفیری صادر شده باشد، مخالف است.

«حبیب الطرفی» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق تصریح کرد: چنین سفرهایی در شرایط کنونی فقط نتایج منفی خواهد داشت و در راستای طایفه گرایی صورت می گیرد آن هم در شرایطی که ما در تلاش حفظ وحدت عراق و مقابله با طایفه گرایی هستیم.

وی تاکید کرد: سفر قرضاوی به عراق در حالی صورت می گیرد که رویکرد طایفه گرایی در کشور نگران کننده بوده و از نقاط مختلف آن قابل مشاهده است بنابراین برای این سفر زمان مناسبی انتخاب نشده است.

الطرفی افزود: ما راه حل مراجع عراق را نقشه راه برای حل بحران های موجود می دانیم که تظاهرات کنندگان و برادران عراقی در غرب کشور نیز به آن راضی هستند.

«عبد ذیاب العجیلی» از فراکسیون العراقیه نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: چنین سفرهایی فقط باید درچارچوب رسمی صورت بگیرد.

به گفته وی، قرضاوی شخصیت معروفی است و بدون موافقت دولت عراق نمی تواند وارد این کشور شود.

این در حالی است که برخی اخبار از دعوت مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از قرضاوی برای سفر به کردستان حکایت دارد اما ائتلاف کردستان به سرعت این اخبار را تکذیب و بر بی اساس بودن آن تاکید کردند.

کلید واژه ها: عراق قرضاوی طایفه گرایی گرایی طایفه سفرهایی


نظر شما :