انگلیس سفیر کره شمالی را احضار کرد

۲۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۷ کد : ۱۹۱۲۷۵۷ سرخط اخبار

وزارت خارجه انگلیس امروز ضمن محکوم کردن آزمایش هسته ای کره شمالی، سفیر این کشور را احضار کرد و هشدار داد که این اقدامات می تواند به انزوای بیشتر کره شمالی بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزارت خارجه انگلیس در اعتراض به آزمایش هسته ای پیونگ یانگ، سفیر کره شمالی در لندن را احضار کرد.

رسانه های کره شمالی روز سه شنبه اعلام کردند این کشور آزمایش هسته ای موفقیت آمیزی را انجام داده است. این خبر با واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان روبرو شد. شورای امنیت هم دیشب در این مورد تشکیل جلسه داد و این اقدام مقامات پیونگ یانگ را محکوم کرد. این سومین آزمایش هسته ای کره شمالی از سال 2000 به بعد به شمار می آید.

کره شمالی اعلام کرده است که این آزمایش را در پاسخ به اقدامات مداخله جویانه آمریکا انجام داده و اگر رفتارهای مقامات آمریکایی ادامه داشته باشد، آزمایش های دیگری هم انجام می شود. امروز واشنگتن تائید کرد پیونگ یانگ پیش از انجام آزمایش تصمیم خود برای این کار را به مقامات آمریکایی اطلاع داده است.

وزارت خارجه انگلیس ضمن محکوم کردن این اقدام، به «هیون هاک بانگ» سفیر کره شمالی در لندن هشدار داده است که این قبیل اقدامات می تواند به «انزوای بیشتر» و واکنش شدیدتر جامعه بین الملل بیانجامد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد قدرت آزمایش هسته ای دیروز کره شمالی، حداقل دو برابر آزمایش هسته ای است که این کشور در سال 2009 انجام داد.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :