جزئیات مذاکرات گازی ایران و پاکستان در اسلام آباد

۲۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۹ کد : ۱۹۱۲۷۶۲ سرخط اخبار

 

اکستان و ایران در زمینه نحوه پرداخت وام 500 میلیون دلاری ایران برای پروژه خط لوله گاز ایران - پاکستان از طریقه هزینه گاز پس از اجرایی شدن پروژه به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منابع آگاه در وزارت نفت پاکستان به روزنامه نیشن گفتند: دو طرف درباره جزییات مسائل مالی پروژه یک و نیم میلیارد دلاری خط لوله گاز ایران و پاکستان نظیر نحوه پرداخت، شرایط و مفاد وام، نرخ بهره، هزینه احداث هر کیلومتر خط لوله شامل پل ها، ایستگاه های کمپرسور و نحوه پرداخت پول از سوی پاکستان به ایران مذاکره کردند.

این پروژه در دسامبر 2014 تکمیل می شود و به وسیله آن روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی ایران از طریق این خط لوله 781 کیلومتری با قطر 42 اینچ، به پاکستان صادر می شود. این خط لوله در فاز بعدی روزانه یک میلیارد فوت مکعب از گاز ایران را به پاکستان منتقل خواهد کرد.

در این مذاکرات ریاست هیات ایرانی را نایب رییس شرکت ایرانی تدبیر انرژی و ریاست هیات پاکستان را وزیر نفت و منابع طبیعی این کشور بر عهده داشتند. در این مذاکرات همچنین مدیرعامل شرکت شبکه گاز بین ایالتی پاکستان و مقامات ارشد وزارت دارایی این کشور حضور داشتند.

کلید واژه ها: پاکستان گاز خط لوله پروژه


نظر شما :