کنفرانس بین المللی امنیت آسیا با حضور ایران در هند

۲۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۱۲۷۷۶ سرخط اخبار

پانزدهمین کنفرانس بین المللی امنیت آسیا با حضور ایران در دهلی نو پایتخت هند برگزار شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر از دهلی نو/ در این کنفرانس بین المللی که در موسسه مطالعات و تحلیل دفاعی هند با محوریت غرب آسیا برگزار شده است کارشناسان ، استادان و صاحب نظران مسایل سیاسی و استراتژیک از کشورهای غرب آسیا و شمال افریقا و همچنین کارشناسانی از امریکا، انگلیس، استرالیا، ژاپن و چین حضور دارند.
کارشناسان در این کنفرانس مهمترین مسایل و تحولات غرب آسیا بویژه تحولات سوریه ، افغانستان و عراق و نیز جنبش های اسلامی در کشورهای عربی را بررسی و دیدگاههای خود را بیان کردند.
«ای . کی . آنتونی» وزیر دفاع هند در این همایش با اشاره به اهمیت و نقش تحولات غرب آسیا در امنیت منطقه و جهان ، بررسی دقیق و یافتن راه حل های مناسب را برای حل مسالمت آمیز بحران های منطقه ای ضروری دانست.
هادی سلیمان پور رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت خارجه کشورمان که به همراه تعدادی از کارشناسان مسایل بین المللی در این کنفرانس شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت بیشتر کارشناسان در این اجلاس بر یافتن راه حل های دمکراتیک و صلح آمیز برای حل مسایل و بحران های منطقه ای تاکید دارند.
کنفرانس بین المللی امنیت آسیا که از دیروز آغاز شده امروز به کارخود پایان می دهد.
موسسه مطالعات و تحلیل دفاعی هند (IDSA) هرسال کنفرانس بین المللی تامین امنیت آسیا را با حضور کارشناسان برجسته مسایل سیاسی و استراتژیک جهان برگزار می کند.

کلید واژه ها: آسیا بین المللی کنفرانس کارشناسان هند امنیت غرب آسیا


نظر شما :