ایران سناتور امریکایی را به منطقه کشاند

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۱ کد : ۱۹۱۲۹۱۰ سرخط اخبار

سناتور جمهوری خواه ایالت «فلوریدا» که احتمال می رود یکی از کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا باشد به منظور بحث درباره ایران و دیگر مسائل منطقه به اردن و فلسطین اشغالی سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «فاکس نیوز»، «ماکرو روبیو» سناتور جمهوری خواه ایالت «فلوریدا» که یکی از رهبران پیشرو در حزب جمهوری خواه و احتمالاً یکی از کاندید های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا است، روز شنبه اعلام کرد که در صدد است به اردن و فلسطین اشغالی سفر کند.

وی تصریح کرد که این سفر، بخشی از وظایف رسمی وی به عنوان یکی از اعضای کمیته های اطلاعاتی و روابط خارجی کنگره است و بار دیگر بر همپیمانی آمریکا با اسرائیل تأکید کرد و گفت: دوستی آمریکا با اسرائیل واقعاً خاص است و ما باید تمامی اقدامات ممکن را برای حمایت از این موج دموکراسی انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، روبیو در صدد است تا در فلسطین اشغالی با «شیمون پرز» رئیس اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم دیدار کند و درباره مسائلی چون برنامه هسته ای ایران، فرایند سازش فلسطین و اسرائیل و اهمیت جهانی پیمان صلح اسرائیل و مصر گفت وگو کنند.

این سناتور آمریکایی ادامه داد: ما باید به هر طریق ممکن باید فشارها برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران را ادامه دهیم.

روبیو همچنین در نظر دارد با «سلام فیاض» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار کند.

بر اساس این گزارش، در چند روز گذشته، روبیو، پاسخ رسمی جمهوری خواهان به سخنرانی وضعیت کشور اوباما را ایراد کرد و مجله آمریکایی «تایم» در صفحه اول خود عکس روبیو را با سرتیتر «ناجی جمهوری خواهان» به چاپ رساند.

اوباما اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که در بهار سال جاری میلادی به فلسطین اشغالی سفر می کند و این اولین سفر رسمی وی به سرزمین اشغالی از زمانی که در سال 2008 بعنوان رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد، محسوب می شود.

این سناتور آمریکایی اعلام کرد که در اردن در نظر دارد با «ملک عبدالله 2» پادشاه این کشور و دیگر اعضای دولت اردن دیدار و گفت وگو کند و بخشی از این مذاکرات به جنگ داخلی سوریه، از جمله تأثیر بحران انسانی مرتبط با آن در منطقه مربوط می شود.

او، دولت اردن را یکی از وفادارترین همپیمانان تجاری، فرهنگی و مبارزه با تروریسم آمریکا قلمداد کرد. سفر آتی، جزء اولین سفر او به اردن و دومین سفر وی به سرزمین اشغالی محسوب می شود و «ژانت» همسر روبیو نیز قرار است در این سفر که روز جمعه به پایان می رسد، او را همراهی کند.

روبیو همچنین قصد دارد از سفارت خانه های آمریکا در دو منطقه ای که قرار است سفر کند، دیدار کرده تا گزارشی از مقامات این سفارتخانه ها دریافت کند.

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :