بان‌کی‌مون از سرگیری مذاکرات سازش را خواستار شد

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۱۳۰۳۵ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریع تر مذاکرات صلح با فلسطینی ها را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل از مقامات اسرائیلی خواست هرچه زودتر مذاکرات صلح با فلسطینی ها را آغاز کنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای که امروز منتشر کرده، نوشته است که روز دوشنبه برای تبریک نتایج انتخابات با «بنیامین نتانیاهو» تماس تلفنی داشته است. وی در این تماس از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است فضایی مناسب برای از سر گیری مذاکرات صلح ایجاد کند. به گفته وی این مذاکرات اکنون از حمایت بین المللی برخوردار است.

روز گذشته نیز نتانیاهو «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به از سر گیری مذاکرات صلح فراخوانده بود. این مذاکرات تا چند سال قبل میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان در جریان بود، اما ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی موجب شد تا مقامات تشکیلات خودگردان این مذاکرات را متوقف کنند.

پیشنهاد مذاکره با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی ارائه می شود که اسرائیلی ها نه تنها شهرک سازی ها را متوقف نکرده اند، بلکه پس از ارتقا وضعیت فلسطین در سازمان ملل طرح های ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین را گسترش نیز داده اند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قرار است تا یک ماه آینده به منطقه سفر کند. وی در این سفر به کرانه باختری و فلسطین اشغالی نیز می رود. گفته می شود از سر گیری مذاکرات سازش یکی از مهمترین اهداف سفر اوباما به منطقه است.

کلید واژه ها: مذاکرات صلح


نظر شما :