ادعای تکراری یمن علیه ایران

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۱۳۰۳۶ سرخط اخبار

وزیر دفاع یمن بار دیگر مدعی شد که تهران، گروه های غیرقانونی را در یمن تجهیز و حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری « مارب پرس»، سرتیپ «محمد ناصر احمد» وزیر دفاع یمن در راستای اظهارات تحریک آمیز و بدون دلیل صنعا علیه ایران گفت که کشورش در هر شرایطی، به ایران یا هر کشور دیگر اجازه نخواهد داد که امنیت و ثبات یمن را زیر سوال ببرد.

وی در ادامه بدون ارائه هیچ مدرک مستدلی، ادعا کرد که تهران در قاچاق اسلحه به یمن و تجهیز گروه های غیرقانونی در این کشور نقش دارد.

محمد ناصر احمد در گفت وگو با روزنامه اماراتی «البیان» درباره تحولات یمن گفت که اوضاع به رغم وجود مشکلات زیاد، خوب و در حال بهتر شدن است.

چندی پیش صنعا مدعی شد که یک کشتی حامل اسلحه قاچاق از ایران را توقیف کرده است این در حالی است که بسیاری از کارشناسان نحوه توقیف این کشتی و ثبت نام ایران بر روی سلاح ها را بازی جدید آمریکا در منطقه می دانند زیرا اگر واقعا تهران اقدام به قاچاق این سلاح ها کرده باشد، بسیار بعید است که بر روی سلاح ها نام ایران و شماره کارخانه تولیدی آن ثبت شده باشد ضمن اینکه این کشتی پیش از آنکه به سوی یمن حرکت کند در عمان نیز تفتیش شده بود اما در آنجا هیچ چیز مشکوکی مشاهده نشده بود.

پیش از این سفیر ایران در یمن منبای اتهام زنی رئیس جمهور این کشور به تهران را گزارش های غربی گمراه کننده ارائه شده به او دانسته بود.

کلید واژه ها: یمن


نظر شما :