استقبال گرم رهبر کره شمالی از بسکتبالیست آمریکایی(+عکس)

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۱۳۴۱۹ سرخط اخبار

کیم جونگ اون رهبر جدید و جوان کره شمالی استقبال گرمی از " دنیس رودمن " بسکتبالست بازنشسته آمریکایی در پیونگ یانگ کرده و به تیم رسانه ای همراه  وی اجازه داده برای فیلمبرداری از یک مراسم میهمانی به قصر او بروند.

به گزارش عصر ایران " کیم جونگ اون"  29 ساله رهبر کره شمالی، روز پنج شنبه با حضور ناگهانی خود در جمع هزاران نفری که در سالنی در شهر پیونگ یانگ به همراه هیات آمریکایی مشغول تماشای بازی بسکتبال بودند،همه را شگفت زده کرد.

"اون" که لبخند می زد در واکنش به تشویق ممتد حاضران دست تکان داد و سپس در کنار دنیس رودمن بستکبالیست سابق 52 ساله آمریکایی که به همراه یک هیات رسانه ای برای ساخت مستندی به کره شمالی رفته است، نشست.




گفته می شود رهبر جوان کره شمالی از هواداران پروپاقرص لیگ بستکبال حرفه ای آمریکا (NBA) است و در دوران تحصیل خود در سوییس عکس هایی یادگاری با بازیکنان تیم های شیکاگو بولز و لس آنجلس لیکرز گرفته است ؛ یعنی همان دو تیمی که دنیس رودمن سال ها یکی از ستارگان معروف آنها بوده است.

"شین اسمیت" بنیانگذار شرکت رسانه ای " وایس" که ساخت این مستندرا در دست اجرا دارد گفته است که کیم جونگ اون قبول کرد تا اعضای تیم برای ساخت مستند به یک میهمانی شام در قصر او بروند.

اسمیت افزود که در این میهمانی کیم جونگ اون استقبال گرمی از آنها کرده و حتی بدون مترجم با " دنیس رودمن " به زبان انگلیسی حرف زده است . اسمیت که با خبرنگار " وایس " صحبت می کرد افزود که تنها در جریان مراسم شام مترجمی به آنها اضافه شده است.

مستند در دست تهیه اسمیت  که به سبک مستندهای دور دنیاست قرار است در 5 آوریل سال جاری میلادی پخش شود.
گروه رسانه ای کمپانی وایس اجازه یافته از این مراسم میهمانی که در کاخ کیم جونگ اون برگزار شده و نیز مراسم بازی بسکتبال که رهبر جوان کره شمالی به تماشای آن رفته است، برای مستندشان فیلمبرداری کنند.

گفتنی است پیشتر " اریک اشمیت " مدیر گوگل نیز در ماه ژانویه سال جاری میلادی برای ترغیب مقامات یونگ یانگ به ایجاد امکان دسترسی بیشتر شهروندانشان به اینترنت به پیونگ یانگ سفر کرده بود اما کیم جونگ اون مدیر گوگل را به حضور نپذیرفته بود.

رهبر جوان کره شمالی و پدرش " کیم جونگ ایل" که در دسامبر 2011 ( آذر 1390) درگذشت، از طرفداران و علاقه مندان به ورزش بسکتبال هستند.

سفر این هیات آمریکایی به کره شمالی در حالی است که تنش در روابط واشنگتن - پیونگ یانگ بر سر آزمایش اخیر هسته ای کره شمالی به اوج خود رسیده است و حتی دولتمردان پیونگ یانگ تهدید کرده اند در سال جاری میلادی دو آزمایش دیگر با قدرت انفجاری بیشتری را انجام خواهند داد.
 

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :