چپ گرایان ایتالیا

ائتلاف با برلوسکونی هرگز

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۹۱۳۴۶۰ سرخط اخبار

 کاندیدای چپ های ایتالیا برای احراز پست نخست وزیری در این کشور احتمال تشکیل هرگونه ائتلاف با حزب سیلویو برلوسکنی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پی یر لوئیچی برسانی، کاندیدای حزب چپ میانه در انتخابات پارلمانی ایتالیا در یک مصاحبه اظهار داشت که وی با حزب راست میانه به رهبری سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق این کشور ائتلافی تشکیل نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، برسانی که در گفت وگو با روزنامه "لا رپوبلیکا" سخن می گفت، افزود: صراحتا بگویم که ایده ای برای تشکیل ائتلاف بزرگ و حداکثری با حزب راست میانه وجود نداشته و نخواهد داشت.

این سیاستمدار ایتالیایی که حزبش اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را به دست آورده است، در ادامه افزود که دیگر کافی است چرا که برلوسکنی فرصت کافی برای نشان دادن مسئولیت پذیری داشت و همه این فرصت ها را نیز از دست داد.

وی گفت که ائتلاف با راست میانه به ریاست برلوسکنی کمکی به حل مشکلات موجود نخواهد داشت.

برسانی در ادامه افزود که طی روزهای آتی بحث تشکیل دولت خود را که "دولت تغییر" نام دارد مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته و سپس به جورجیو ناپولیتانو، رییس جمهوری ایتالیا معرفی می کند.

وی گفت که دولت پیشنهادی وی شامل هفت یا هشت بند و پیشنهاد است.

برسانی افزود که در این راستا برای جلب نظر و حمایت همه احزاب پارلمان برای تشکیل دولتی به ریاست حزب چپ میانه تلاش خواهد کرد.

وی در این مصاحبه که روز جمعه صورت گرفت، تمرکز برنامه ریاضت اقتصادی کشورش بر رشد اقتصادی، مبارزه با ناکارآمدی های اجتماعی از طریق کمک های بیشتر دولتی، کاهش هزینه های سران سیاسی کشور از طریق نصف کردن کرسی های پارلمان و کاهش درآمد سیاستمداران و همین طور تمرکز اقتصاد بر سیاست های زیست محیطی را بخشی از برنامه های خود معرفی کرد.

برسانی گفت: با این برنامه، دولت پیشنهادی ام را به پارلمان معرفی می کنم.

وی همچنین گفت در صورتی که "جنبش پنج ستاره" به رهبری بپه گریلو به عنوان سومین حزب راه یافته به پارلمان و همین طور حزب راست میانه به رهبری برلوسکنی از پیشنهاد وی برای تشکیل دولت حمایت کنند، احتمال حضور اعضای این احزاب در پارلمان دولت آتی و یا کابینه منتفی نیست.

این در حالی است که گریلو روز گذشته در وبلاگ شخصی خود احتمال حمایت خود را منتفی دانست و گفت در چنین شرایط نابسامان سیاسی ترجیح می دهد که خودش نخست وزیر شود.

وی همچنین نوشت که حزب متبوعش یعنی " جنبش پنج ستاره" فروشی نیست!

با این حال جورجیو ناپولیتانو اخیرا اعلام کرده بود که با وجود شرایط پیچیده سیاسی در کشورش اما نهایتا دولتی باثبات تشکیل می شود.

وی پیشتر اعلام کرده بود که مخالف برگزاری انتخابات جدید است.

در انتخابات پارلمانی روزهای گذشته ایتالیا سه حزب این کشور یعنی "جنبش پنج ستاره" به رهبری بپه گریلو، ائتلاف چپ میانه به رهبری لوئیجی برسانی و ائتلاف راست میانه سیلویو برلوسکنی بدون کسب اکثریت لازم کرسی هایی را در سنا و مجلس نمایندگان به خود اختصاص دادند.

کلید واژه ها: میانه برلوسکنی رهبری پارلمان راست میانه به رهبری ائتلاف چپ ایتالیا میانه به


نظر شما :