هشدار بشار به دولت انگلیس

۱۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۱ کد : ۱۹۱۳۵۳۱ سرخط اخبار

بشار اسد با تکرار پیشنهاد مذاکره صلح با شورشیان، به دولت انگلیس هشدار داد که خود را از درگیری های سوریه کنار بکشد و لندن را به داشتن رفتاری غیرواقعی، پیچیده و ساده بینی در مورد اوضاع سوریه متهم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در مصاحبه خود با روزنامه ساندی تایمز گفت که برای چندین دهه بریتانیا نقش مضر و آسیب رسانی در خاورمیانه داشته و حالا دولت لندن تصمیم گرفته تا مخالفان دولت دمشق را مسلح کند.

 

اسد در مصاحبه خود با ساندی تایمز گفت: ما چگونه می توانیم از انگلیس انتظار داشته باشیم که به ایفای نقش در سوریه بپردازد، در حالیکه تشخیص داده این مشکل را نظامی کند؟

 

وی افزود: شما چگونه می توانید از انگلیس بخواهید تا نقشی را برای بهتر شدن اوضاع ایفا و شرایط را ثابت کند؟ ما چگونه می توانیم از دولت لندن انتظارداشته باشیم که به کاهش تنش ها دست بزند، در حالیکه آنها خواهان ارسال تجهیزات نظامی به تروریست ها هستند و برای تسهیل مذاکرات میان سوری ها تلاشی نمی کنند. برای مدت بسیار طولانی هیچ ارتباطی میان سوریه و انگلیس وجود نداشته است. انگلیس برای چندین دهه در مسائل مختلف در منطقه ما نقش مضر و زیان باری داشته است.

 

بشار اسد گفت: گمان می کنم که آنها علیه ما و علیه منافع انگلیس فعالیت می کنند. دولت لندن رفتاری غیر واقعی، پیچیده و ساده لوحانه دارد. اگر آنها خواهان ایفای نقشی هستند باید آن را تغییر دهند. آنها باید در راهی مسئولانه تر و واقعی تر رفتار کنند.

 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه انگلیس در روزهای گذشته گفته بود: ما خواهان انجام اقدامات بیشتر و ارایه حمایت های متنوع به مخالفان دولت سوریه هستیم و برای این کار اقدام می کنیم.

 

انگلیس هم چنین اتحادیه اروپا را برای بازبینی در موضوع تحریم تسلیحاتی مخالفان سوری تحت فشار قرار داده است.

 

مصاحبه اسد با روزنامه ساندی تایمز پس از آنکه جان کری، وزیر امور خارجه جدید آمریکا اعلام کرد واشنگتن به دنبال راه هایی برای تسریع انتقال و گذار سیاسی در سوریه است، صورت گرفت.

 

جان کری در اولین سفر خود به خارج از آمریکا به عنوان وزیر امور خارجه این کشور گفت: مخالفان دولت سوریه نیازمند کمک بیشتری هستند. گمان می کنیم که این امر بسیار مهم است که کمک های ما به مناطقی ارسال شود که از رژیم اسد آزاد شده اند.

 

بشار اسد هم چنین در گفت وگو با ساندی تایمز بار دیگر به امکان مذاکره مشروط با مخالفان اشاره و هر گونه شبهه را در زمینه برکناری خود رد کرد.

 

انگلیس می گوید از مخالفان دولت سوریه حمایت می کند، اما آنها را مسلح نمی کند. با این حال به تازگی در نشست "دوستان سوریه" در رم، پایتخت ایتالیا، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس گفت گزینه کمک نظامی به مخالفان دولت سوریه در آینده امکانپذیر است.

کلید واژه ها: سوریه انگلیس مخالفان دولت لندن ساندی تایمز مخالفان دولت سوریه دولت سوریه تایمز ساندی


نظر شما :