وزیر دفاع آمریکا وارد کابل شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۱:۴۸ کد : ۱۹۱۳۷۵۶ سرخط اخبار

چاک هیگل وزیر دفاع جدید آمریکا روز جمعه در نخستین سفر خارجی خود وارد کابل پایتخت افغانستان شد.هیگل در حالی سفر غیرمنتظره خود به افغانستان را آغاز کرد که تنها نه روز از تصدی وزارت دفاع آمریکا توسط وی می گذرد.وزیر دفاع آمریکا قرار است در جریان این سفر از پیش اعلام نشده که چند روز به طول خواهد انجامید، با نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان و شماری از مسئولان این کشور از جمله حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان دیدار کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، از زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اعلام کرد شمار، نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان تا فوریه دو هزارو چهارده به نصف کاهش پیدا خواهد کرد، این برای نخستین بار است که وزیر دفاع آمریکا به افغانستان سفر می کند.
در حال حاضر شصت و شش هزار نظامی آمریکایی در حال حاضر در افغانستان مستقر هستند. این نیروها در کنار سی و هفت هزار نیروی بین المللی تحت فرماندهی ناتو و همچنین سیصد و پنجاه و دو هزار سرباز و نیروی پلیس افغان مشغول فعالیت هستند.
هیگل در گفتگویی با خبرنگاران همراه خود و پیش از ورود به کابل گفت هدف از این سفر درک بهتر اوضاع نیروهای آمریکایی در افغانستان و گفتگو با فرماندهان آمریکایی در این کشور است.وی همچنین افزود هدف از این سفر زمینه سازی انتقال مسئولیت امنیتی به نیروهای افغان است. نیروهای افغان قرار است از بهار آینده مسئولیت تامین امنیت در سراسر افغانستان را بر عهده بگیرند.هیگل از سوی دیگر با تاکید بر اینکه این انتقال مسئولیت یک چالش مهم به شمار می رود خاطر نشان کرد تامین امنیت باید با مشارکت و همراهی افغان ها و همچنین متحدان آمریکا صورت گیرد.چاک هیگل پیشتر نیز در مقام سناتور ایالت نبراسکا چهار بار به افغانستان سفر کرده بود. آخرین سفر وی به افغانستان به تابستان دو هزارو هشت باز می گردد.

کلید واژه ها: افغانستان آمریکا افغان به افغانستان


نظر شما :