تازه ترین اظهار نظر خزاعی درباره مذاکرات آلماتی

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۹۱۳۷۶۴ سرخط اخبار

محمد خزاعی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در گفتگویی اختصاصی با ایرنا با اشاره به پیشرفت نسبی مذاکرات هسته ای قزاقستان تاکید کرد که توجه به حق ملی ایران و اصل مخالفت جمهوری اسلامی با ساخت و کاربرد جنگ افزار هسته ای دو محوری است که می تواند به موفقیت گفتگوها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز راهی دراز برای رسیدن به توافق نهایی در پیش است گفت: من فکر می کنم که شرط و رمز موفقیت گفتگوهای آینده واقع بینی گروه 1+5 نسبت به توانمندی های بالای فنی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و واقع نگری آن ها نسبت به انتظارات جمهوری اسلامی است.

محمد خزاعی گفت: این بسیار مهم است که توجه داشته باشیم جمهوری اسلامی هیچ انتظار فراقانونی و غیرحقوقی و خارج از چارچوب مقررات ان پی تی ندارد.

وی افزود: آنچه برای ما مهم است به رسمیت شناخته شدن حقوق ایران است؛ همانگونه که حق ایران برای ملی شدن نفت مهم بود، در واقع استفاده از انرژی هسته ای با توان دانشمندان ایرانی درخواست ملی ایران است.

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل سپس دو نکته اساسی را به گروه 1+5 یاداور شد و گفت توجه به این دو محور می تواند به پیشرفت مذاکرات کمک کند: به رسمیت شناختن حقوق ملت ایران در چارچوب ان پی تی برای استفاده از انرژی هسته ای و دوم مخالفت جمهوری اسلامی به دلیل قانونی و مذهبی با کاربرد و ساخت هرگونه جنگ افزار هسته ای که اساس آن فتوای مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: توجه دو طرف به این دو محور باعث خواهد شد که گفتگوهای آینده پیشرفت کرده و به نتیجه ملموسی برسد.

خزاعی هشدار داد: در صورت فشار غیر منطقی و عدم توجه به حق ملی ایرانیان، ملت ایران به مانند گذشته تاریخی خود نشان خواهد داد که تسلیم فشارهای غیرمنطقی و غیر انسانی نخواهد شد.

کلید واژه ها: جمهوری اسلامی


نظر شما :