تقریباً اطمینان دارم که آمریکا چاوز را بیمار کرد

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۱۳۸۳۱ سرخط اخبار

رئیس جمهور بولیوی که از مهمترین متحدان «هوگو چاوز» منطقه ای رئیس جمهور فقید ونزوئلا به شمار می آمد، می گوید «تقریباً مطمئن» است که آمریکا عامل بیماری «هوگو چاوز» بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «ریانوستی» روسیه، «ایوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی می گوید «تقریبا مطمئن» است که آمریکا عامل بیماری و مرگ «هوگو چاوز» بوده است.

رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته در سن 58 سالگی پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان در بیمارستانی در «کاراکاس» درگذشت. وی از جمله مهمترین رهبران ضدآمریکایی منطقه لاتین به شمار می آمد. به همین جهت و در پی مرگ مشکوک و ابتلای چند تن از سران ضدآمریکایی این منطقه، بسیاری بر این عقیده اند که آمریکا در ابتلای این افراد به بیماری دست دارد.

پیش از این «نیکولاس مادورو» معاون چاوز که روز جمعه به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد هم گفته بود که دشمنان ونزوئلا چاوز را بیمار کرده اند. به گفته وی کمیسیون ویژه ای این قضیه را در دست بررسی دارد.

مورالس در مصاحبه با رسانه های ونزوئلایی گفته است که همواره از بیماری و مشکلات چاوز آگاه بوده، هرچند که چاوز جزئیات این بیماری را اعلام نمی کرده است.

با مرگ چاوز، کمیسیون انتخاباتی ونزوئلا تصمیم به برگزاری مجدد ریاست جمهوری گرفته است. بر این اساس انتخابات جدید قرار است روز 25 فروردین برگزار شود.

کلید واژه ها: بیماری چاوز ونزوئلا


( ۱ )

نظر شما :