تجار ترکیه:

دو پاسپورت جدا برای سفر به ایران و اسراییل می خواهیم

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۹۱۳۸۶۲ سرخط اخبار

تجار ترکیه که به طور همزمان به ایران و اسراییل سفر کرده و تجارت می کنند، از احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه درخواست کردند که برای عدم اختلال در تجارت شان دولت ترکیه به آنها دو پاسپورت جداگانه برای سفر به ایران و اسراییل بدهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاریس آناتولی در جریان نشست تجار ترکیه ای که با خارج کسب و کار دارند با وزیر خارجه ترکیه در استانبول، تجار مسایل و مشکلات خود را با وزیر خارجه در میان گذاشتند.

یکی از مشکلاتی که تجار به آن اشاره کردند تاثیر سفر همزمان آنها به ایران و اسراییل در نحوه کسب و کارشان با ایران و اسراییل است.

گفتنی است تجار ترکیه ای برای سفر به ایران نیاز به اخذ ویزا ندارند ولی با توجه به قانون اخذ روادید بین ترکیه و رژیم صهیونیستی ، تجار ترکیه ای می گویند در صورتی که مهر ورود به ایران در پاسپورت آنها باشد ، دولت تل آویو به آنها ویزای سفر به اسراییل صادر نمی کند.

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این نشست با شنیدن سخنان تجار ترک گفت که این خواسته آنها را با وزیر کشور ترکیه بررسی خواهد کرد.

ترکیه حضور فعالی در عرصه تجارت بین الملل دارد و هم اکنون صادرات این کشور که کشورهای جهان از مرز 120 میلیارد دلار گذشته است.

رییس جمهوری ترکیه اخیرا طی اظهار نظری اعلام کرد که با حفظ رشد کنونی اقتصاد ترکیه این کشور در سال 2050 تبدیل به قدرت اول اقتصادی اروپا خواهد شد.

کلید واژه ها: ترکیه تجار اسراییل ایران و اسراییل وزیر خارجه


نظر شما :