عباسی: قطع و وصل نیروگاه بوشهر به دلیل مسایل فنی است

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۱۳۹۴۵ سرخط اخبار

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه بوشهر هم اکنون مراحل آزمایشی را طی می کند و هنوز از آزمایش بیرون نیامده است، در نتیجه قطع و وصل آن به شبکه طبیعی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فریدون عباسی تصریح کرد: نیروگاه بوشهر باید یک سری آزمایش ها را بگذراند تا بهره برداری موقت را از روس ها تحویل بگیریم و از آن به بعد هم هفت تا هشت هزار ساعت باید کار کند تا بهره برداری به طور قطع تحویل نیروهای ایرانی شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراحل هنوز اتفاق نیفتاده است و باید آزمایش ها کامل شوند تا نظام ایمنی ما تایید کند و بهره بردارهای ایرانی آن را تحویل بگیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس سازمان انرژی اتمی درباره انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی نیروگاه بوشهر در برخی رسانه های خارجی و داخلی اظهار کرد: همانطور که اشاره شد، نیروگاه مراحل آزمایشی خود را طی می کند و در نتیجه قطع و وصل آن به شبکه به دلیل مسائل فنی طبیعی است که در این رابطه اخیرا اشکالی در ژنراتور بوجود آمده که پیمانکار روس تجهیزات لازم را آورده و در حال آماده کردن راکتور است و ان شاءالله تا چند روز آینده به شبکه وصل خواهد شد.

کلید واژه ها: نیروگاه


نظر شما :