پرویز مشرف وارد پاکستان شد

۰۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۹۱۴۲۳۸ سرخط اخبار

 منابع خبری پاکستان امروز (یکشنبه) گزارش دادند، پرویز مشرف رییس جمهوری سابق این کشور وارد فرودگاه کراچی در جنوب پاکستان شده است.به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی, مشرف در بدو ورود مورد استقبال هواداران حزب آل مسلم لیگ پاکستان قرار گرفت.وی هیچ برنامه ای برای سخنرانی در فرودگاه کراچی نداشت و قرار است امروز عصر با حضور در تجمع هزاران نفری هواداران خود در نزدیکی آرامگاه محمد علی جناح بنیانگذار فقید پاکستان سخنرانی کند.

به گزارش شبکه های خبری، تدابیر امنتیی شدید امنیتی در این شهر بندری پاکستان از سوی نیروهای امنیتی و پلیس اتخاذ شده است.

گروه تحریک طالبان پاکستان روز گذشته (شنبه) تهدید کرد که ˈپرویز مشرفˈ رییس جمهوری پیشین این کشور را در هنگام ورود به پاکستان ترور خواهد کرد.

ˈاحسان الله احسانˈ سخنگوی طالبان در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفته است: ما یک گروه ویژه از بمب گذاران انتحاری را برای مشرف آماده کرده ایم.

وی افزود: آنان در زمان ورود مشرف به پاکستان به وی حمله خواهند کرد.

وی از سال 1999 تا 2008 هنگامی که در سمت ریاست جمهوری پاکستان بود، از سه تلاش نیروهای افراط گرا برای ترور وی جان سالم به در برد.

مشرف رییس کنونی حزب آل مسلم لیگ پاکستان پس از کودتای سال 1999 و براندازی دولت وقت نواز شریف، زمامداری این کشور را به عهده گرفت و سرانجام در آگوست 2009 از سمت ریاست جمهوری استعفا کرد.

رییس جمهوری سابق پاکستان دوران تبعید خودخواسته اش را در شهرهای دبی و لندن گذرانید.دو روز پیش ستاد پلیس بین الملل در نامه ای، درخواست مقام های پاکستان در راستای تعقیب و بازداشت پرویز مشرف به عنوان مظنون اصلی در پرونده ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین و رهبر فقید حزب مردم پاکستان را رد کرد.

کلید واژه ها: پاکستان مشرف


نظر شما :